Alla inlägg under maj 2017

Av Natascha Lindberg - 30 maj 2017 20:54


Vilken pissig dag rent ut sagt! Det har regnat hela dagen! 

 

Igår var jag till Falun för att genomgå min operation. Efter att läkaren till punkt och prick förklarat ingreppet för mig fick jag en "snygg" outfit, 5 bomullstusssar i varje näsborre och 2 tabletter lugnande. Därefter minns jag inte mkt. Men jag minns lukten från när han brände i näsa, värsta lukten någonsin. Tydligen hade jag skickat snap😱 hittade den här och bjuder väl på den😂

 

 

 

Efteråt mådde jag jättebra, inte ens trött. Blödde en hel del näsblod och hade ont men tydligen inte så "illa" eftersom Jag och svärmor därefter åkte vidare till Borlänge för lite shopping. Det måste ha vart pillren...för med mig från Borlänge hade jag inte mindre än 4 plagg med mig, till mig själv😱 jag handlar sällan till mig själv! 


Näsblodet har runnit som vatten ur en vattenkran idag och rätt vad det är så känns det som om någon borrar mig med en skruvdragare. Idag har jag alltså vabbat mig själv. Jag kommer därför vara hemma imorgon med men sen hoppas jag det sks bli bra. Jag känner en stor frustration när jag är hemma en hel dag, uttråkad! Hur står folk ut med att vara hemma dag ut och dag in? 

 

Just ja, allergi testet har kommit tillbaka och alla prover visar negativt. Läkaren menade på att jag var den där lilla procenten med överkänslig näsa. En näsa som inte filtrerar det luftburna och därför läggs på lager på lager som en hinna...därav infektion. Det enda man kan göra åt det är att reparera med operation det dom gjorde igår och använda kortison...typ för alltid! 

Av Natascha Lindberg - 28 maj 2017 20:30


Vilken dag, jag har haft en helt fantastisk dag. En dag då jag får göra precis det jag själv vill. Idag, precis så som dom senaste 5 åren har jag planterade blommor i rabatten och krukorna på altan. Blommorna köpte jag vid ishallen, bästa utbudet👌 på vägen hem unnade jag mig en chai latte som jag ensam drack till den bästa musiken på min Spotify lista med solen i ansiktet. Jag bara älskar mors dag! 

 

  

Jonas och barnen har i vanlig ordning vart i Nusnäs hos sin mamma. Inte förrän vid 19 dök dom upp här hemma. Då hade jag hunnit med både plantering och ett träningspass.


Barnen har just lagt sig för kvällen och själv suger jag i mig dom sista solstrålar medans jag väntar på min sushilåda. Jag är bortskämd, jag är lycklig, jag har allt det jag vill ha och behöver här i livet. Jag är så tacksam för mitt liv livet som inte har serverats mig på ett silverfat! 


Ikväll är jag något nervös för imorgon ska jag opereras. Delar av min körtel ska tas bort...operationen ska göras under lokalbedövning. Jag kommer strax innan operationen få ett lugnande, förhoppningsvis hjälper det att ta bort den största rädslan! Svärmor kommer att följa med mig dit och köra mig hem efter operationen. Jag är supernevös och mår faktiskt ganska illa. Skräcken över att behöva vara vaken, stilla och hålla mig lugn...i en enligt mig omöjlig situation! Jag föder hellre barn, imorgon, ja varje dag fram över, än genomgår en operation i vaket tillstånd.


Nä, hörni...håll era tummar för mig imorgon!

Av Natascha Lindberg - 28 maj 2017 11:32

 

 

Godmorgon! Att få vakna till små stapplande fötter som har choklad och en frukostbricka i händerna måste väl vara den bästa starten på dagen!?  Idag är det mors dag, min dag, alla mammornas dag. Dagen då jag gör absolut ingenting, eller i mitt fall..allt det jag själv vill. 

 

Att få vara mamma är det finaste titeln man kan bära. Jag är mamma till 5 pojkar. 5 helt fantastiska pojkar, med egenskaper ingen annan lik. Dom tillför alla speciella egenskaper som jag inte skulle vilja vara utan. Jag är mamma till 5, dom är inte alla mina, några har jag fått i "gåva" men dom betyder lika mycket för mig som dom jag har burit på! Aldrig hade jag trott att mitt liv skulle bestå av så många fina pojkar. 

 

Jag är inte perfekt, jag kan göra fel, jag kan bli arg, jag rättar dom när dom har fel, berömmer när dom gör rätt. Jag lär dom om livet och vad som kommer komma ske. Jag är inte deras vän, jag är en mamma, deras mamma! Jag finns där, varje dag, oavsett vad. Deras liv är mer viktigt än mitt. Utan dom är jag inget. Livet började med dom! Jag älskar mina barn, alla 5 av dom...idag, imorgon och till mitt sista andetag! 

 

Nu ska jag dra på mig ett face och åka för att köpa blommor till rabatten..det är vad jag sysslar med på mors dag, varje år! 

 

Grattis till er alla mammor, alla ni som finns där för era barn💕 

Av Natascha Lindberg - 27 maj 2017 20:30

Vilken dag, vilket väder👌☀

 

 

Här sitter vi och myser tillsammans, Jag och John. Det är fortfarande 19 grader ute och det är kväll. Eddie har lagt sig för kvällen och Jonas skruvar på gräsklipparen. 

Spontant känner jag, vilken harmoni, livet är på topp👌 Jag känner mig enormt tacksam till livet och familjen. Och se utsikten😍😍 Känner ni lite avundsjuka?


Idag har vi hunnit med en fika på stan och bus i lekparken på campingen.

 


Nu väntar jag in min granne på en vinkväll på altan. Vi tänkte lite "lätt" fira in morsdag😉




Av Natascha Lindberg - 21 maj 2017 08:12


Godmorgon, nu har vi vart upp sen strax innan 07 och har hunnit med både frukost och mys till netflix. 

Trots feber och tom mage vid läggning igår har Eddie sovit jättebra. Febern har idag lagt sig och ist har han fått hosta, då är det en helt vanlig förkylning. Skönt att ha en förklaring. 

 

 

Söndagar brukar gå fortare än alla andra dagar, som om veckan har bråttom att börja om. Idag har jag en inplanerad promenad med Jennifer, tanken är att "bestiga" Gesundaberget. Jag har inte vart där uppe sen min tid i skidbacken..jovisst, jag har åkt både slalom och snowboard. Hade ni kunnat tro det? Hela min barndom på vinterhalvåret bestod av skidor. Brädan började jag använda först i tonåren Jag hoppas vädret är vad det har lovats idag, 25 grader skulle det bli!(?) 

 

Idag fyller barnens yngsta kusin 1år. Det blir lite kalas i Vinäs. Hipp hipp hurra för lilla Valter idag. 

 

Nä..mer kaffe var det! Ha en jättebra söndag! 

 


Av Natascha Lindberg - 20 maj 2017 21:20

I onsdags anmälde vi här hemma vab av barnen, vab sen flera veckor tillbaka. Vi sa bägge att det var länge sen barnen faktiskt var sjuka. Vi skulle inte ha sagt nå..igår kväll fick Eddie feber, han hade det hela natten och har haft det hela dagen. Han har absolut inga andra symtomer, bara feber. Jag vet att jag bara här om dagen tänkte "han är frisk, inte ens anorig" 

 

 

Vad händer, när hände det här..han är/var ju frisk!? Hela dagen har han vart hängig, trött han har somnat 5 gånger under dagen 

Jag fattar ingenting. Jag har vart i kontakt med 1177 och det är bara att avvakta. Dom, precis som jag tycker det hela är konstigt. Feber har man inte utan en anledning! Han äter knappt men vi har fått i honom lite vätska. 

 

Till och med John har reagerat på över hans tillstånd och försökt sitt bästa att få honom att leka, dricka, mysa. Han har klappat honom, pussat på honom, kramat om. Han frågar honom gång på gång "Hur mår du Eddie, kan jag göra något för dig?" Jag verkligen älskar att se det, höra dom "prata" med varandra, leka..till och med bråka. Kärleken dom 2 har till varandra är äkta, genuin och helt fantastisk. 

 

Någon som har vart med om barn som plötsligt blir sjuka, trots inga andra symtom?

 

 

Av Natascha Lindberg - 19 maj 2017 21:27

 

Jag måste ju få visa er min kvällshobby, 2100st och dom är inte mer än ca 3cm breda...ett oändligt pill, men ganska rogivande. Just ikväll har jag en "vilokväll" 

 

Veckan har gått förvånansvärt fort. Igår var jag ju till vårdcentralen och tog allergi test, tydligen gör dom inte pricktest på vuxen?!  Det vart blodprov och listan för dom olika allergier jag ska testas för vart kilometer lång. Testresultatet får jag förhoppningsvis i början av nästa vecka. Jag bara älskar dagen läkare not! Hur dom aldrig tycks vara förberedda på att man kommer, hur dom inte läser anteckningarna från vad som har blivit sagt vid bokningen av själva tiden och hur dom alltid frågar patienten "vad tror du själv det kan vara?" Eller den bästa "vad vill du ha för medicin?" Men JA, vad har du på menyn?! Inte undra på att folk får utskrivet allt möjligt skit nu för tiden, det är ju så enkelt...du googlar och bestämmer själv vad du vill ha...!? Man verkar ju absolut inte behöva en läkarexamen! Kanske borde jag ha frågat om jag själv ska utföra allergi testet🤔 så det blir riktigt gjort menar jag!

 

Imorgon är det barnkalas. Theo fyllde ju 9år i Mars. Det har ju öppnat ett nytt ställe vid Unihoc, JMas lasertag. Alla dagens ungar har sina kalas där. Men det är prisvärt och ungarna verkar tycka det är jätteroligt...eller inte bara barn, tydligen går vuxna också igång på spelet. Jonas och Theos pappa kommer hålla i barnkalaset ..själv stannar jag hemma med mina små, 😀 jag bara älskar såna där saker, laserag, paintball mm..hela grejen med adrenalin, stress, "nära döden" upplevelsen...ja, jag är mer av en pojkflicka. 

 

Nu ska jag hänga dagens tvätt och sen mysa ner mig i soffan till Breaking Bad och en stor låda sushi👌 

 

Förresten, sommaren kom. Inte speciellt soligt men superskönt. Nu kan man äntligen gå ut på morgonen utan att få frost i näsan dock pollen som kom på 5min 

 

Hoppas ni har haft en helt fantastisk fredag, det har iaf jag haft! 


Av Natascha Lindberg - 18 maj 2017 08:05

Godmorgon. Jag kan inte i ord beskriva hur fantastiskt mycket bättre vi vuxna mår här hemma sen vi fick Eddie att sluta med ersättning jag vet att jag har skrivit det förr, tåls att påpeka igen. Minst 7 oavbrutna timmar sömn varje natt..resten är självförvållat, vi går och lägger oss alldeles för sent.

 

Jag swipade igenom fb nyss när Leos Lekland reklam dök upp. Jag har glömt att skriva om vår spontana tripp till Borlänge i lördags. Det är sällan vi gör något helt själv med dom små. Oftast är vi hemma när dom stora är borta, det är just såna helger vi har tid att fixa med huset och så. Men i lördag struntade vi i måsten och tog med dom små till Leos Lekland. Såå fräsch lokal, det fanns mycket att göra och ungarna hade riktigt skoj. Eddie visste inte alls vilket håll han skulle gå åt, fanns ju så mycket. Favoriten vart rutschkanan. Det var inte alls som Leos i Falun. Där tycker jag det är alldels för smutsigt och trångt, känns som om dom försöker få in flest möjligast. Och sååå mycket bättre luftkonditionering i lokalen än många andra lekland jag har vart till! Så många +++ från oss och barnen till Leos Lekland i Borlänge! Några andra aktiviteter vart det inte, en lunch på IKEA hann vi med innan vi for hem.

 

Lördagkväll  spenderade jag med en vän i soffan med massa gott, vin och eurovision...som btw var sämre än sämst, eller kanske har man blivit för gammal för att föstå dagens musik i tävlingen? Simon som inte kände sig så pigg valde att komma hem redan lördag eftermiddag. Han och Jonas fick lite ensamtid tillsammans med Zelda👌 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards