Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Natascha Lindberg - 9 juni 2017 17:42


 

Godkväll, det är ju freeeedag idag👌 och barnens sommarlov har börjat. Det här med att ha fler barn i utspridda åldrar kan påverka schemat ibland. Idag hade alla 3 skolavslutningen, typ samtidigt. Theo hade 08:15, Sammy 09:15 och Simon 09:00...på ett helt annat ställe än i skolan som dom andra 2. Det vart att se Theos först, snabbt till klassrummet för att sedan tillbaka för att se Sammys. Simons skolavslutning var i kyrkan, dit fick Jonas följa. 

 

Simon, vår simon...jag kan inte vara mer stolt än det jag är just nu. Under Sammys skolavslutning får jag ett sms av hans pappa där han skriver att Simon har fått stipendium🙏 helt galet, för väl utförda studier samt kamratskap. Vi pratade om det på vägen hem, jag och Simon...vi pratade alla om alla dessa gånger man har blivit osams pga av läxläsning, hur han ibland har gett upp, min frustration, gråt mm...var på han säger -det var så värt det.  Jag fick en tår i ögat, så stolt. Hans betyg, med dom kan han gå hur långt som helst! Kan bli problem för oss nästa sommar då vi ska börja "betala" för varje bra betyg han får...för att motivera, en lite morot..kalla det var ni vill. 

 

 

Sammy försvann tyvärr snabbt bort till klassrummet innan jag hann ta en bild på dom alla.

 

Nu har som sagt sommarlovet börjat. Det firade vi med att åka och fika på stan. Våran traditionella skolavslutningsglass byttes ist ut mot fika barnen fick själva bestämma

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards