Alla inlägg den 11 juli 2017

Av Natascha Lindberg - 11 juli 2017 12:24


För ett par månade sen påpekade ett av barnen att hans ögon kliade, han nös och svullnaden upp i ögonen. Han har aldrig tidigare haft så. Det var heller aldrig så illa som den dagen han kom upp efter att ha sovit hela natten och det såg ut som om han blivit misshandlad i ansiktet. Jag ringde samma dag till vårdcentralen och boka tid, samma dag åkte jag och köpte allergi mediciner till honom. Redan veckan därpå fick han tid. I torsdags förra veckan fick vi testresultaten, han är allergisk...mot typ allt står det.

 

Vi fick panik, började ringa runt för att försöka hitta nytt hem till katterna. Ungarna vart ledsna, Theo grät och allt vart kaos. Men eftersom det var svårt att tyda resultaten och dess siffror så ringde jag dagen efter till vårdcentralen och fick prata med en läkare. 

 

Jag fick förklarat för mig att det inte var så illa som vi trodde. Han har en stor allergi mot timotej och husdammskvalster. Men själva djuren var det inte så illa med, det var så pass liten "procent" att det inte ens kallas allergi? Mer att det är en överkänslighet i samband med hans andra allergier. Så under pollen säsongen får han ta allergi medicin och inte mysa med katterna. Han ska heller inte sova med katterna pga hans dammalergi. Men i övrigt så fanns det ingen som helst anledning att göra oss av med katterna. 

 

Ni kanske kan förstå barnens lycka när dom fick veta det. Han fick förklarat för sig att det blir städning oftare, bädda rent i sängen oftare, inte sova med katterna och dessutom alltid ha sin dörr stängd...det gjorde han mer än gärna bara vi kunde ha kvar dom. 

 

Ja men nu vet vi det, till våren får vi tillsammans ligga inomhus och kolla tv medas pollen faller utanför. Jag avskyr pollen, i mitt blir det värre för varje år. Jag Hoppas att i hans fall att det ska bli bättre.

Av Natascha Lindberg - 11 juli 2017 11:04


Det var 8år sen jag var till Ullared sist, den 16/11 2009. Inte så svårt att minnas eftersom jag 3 dagar innan träffade min nuvarande man för första gången.

 

Det vart lite spontant planerat efter nått glas vitt, det är då dom bästa planerna uppstår..som ex renovering av svärmors hall. Lite nervös var jag eftersom jag aldrig förr har kört så långt 7 timmar och heller inte på varken motorväg eller i storstad..och nu skulle jag göra allt det. Det gick heller inte felfritt, vi åkte fel en och annan gång, hamnade i Göteborgs centrum och i några 100dels sekunder trodde jag allt hopp om Ullared var ute. Trots det tycker jag att vi jag och min svägerska gjorde ett fantastiskt jobb med att till slut hitta rätt. Vi är rörande överens om att människor från småstäder borde ha ett speciellt körtkort/uppkörning för att överhuvudtaget få vistas i ex Göteborg. 

 

Att vi hamnade fel i Göteborg är inget konstigt, så många filer, så många avfarter, den höga hastigheten...när vår gps bad oss göra U-sväng fick jag panik, vart liksom..det var trafikljus, 4 filer åt båda hållen och korsningar överallt..dessutom..dessa spårvagnar!! Men jag tänkte sen "gör jag inte en U-sväng NU så kommer vi aldrig mer ut ur stan" Därefter skulle vi färdas på en motorväg i 120 kilometer i timmen, i 45min. Men vi gjorde det, jag är sjukt stolt över oss och jag tror vi inkasserade extra vuxenpoäng👌 

 

Dagen efter var det äntligen dag för shopping. Vi vad där 10-18. Dom 3 första timmarna spenderade jag på barnavdelningen och fick ihop kläder till alla barnen för ca 3000:- för dom pengar får jag inte ens ihop så mycket kläder på rea. Jag är mer än nöjd. Andra och sista vända för dagen  spenderade jag med att hitta kläder till mig själv, vilket jag gjorde..vilket jag annars inte gör. Jag hittade underkläder till mig som var så bra att jag dagen efter åkte tillbaka och köpte på mig mer av👌 

 

Men visst blir man chockad när man sen kollar på påsarna i mitt fall 3st Ica Maxi liknande påsar och undrar vad exakt man har köpt för 5000:- som rymmer dessa kassar!? Vart är guldet liksom??! Men det släppte ganska fort efter att jag har plockat upp och lagt sakerna i små högar. Hjärtat fick helt plötsligt en normal rytm. Som jag alltid säger för att behålla lugnet när jag har brännt en massa pengar "jag har inte köpt något onödigt!" 

 

             

 

Dom bästa fynden tror jag nog endå Julia gjorde. Så mycket fint hon fick till deras Twins, dubbelt av allt. Barnsaker är ju inte direkt billigt, när man dessutom ska ha dubbel av allt..gaaah😱 men hon fick tag på en hel del där, för typ hälften av vad jag ex har köpt till 1 barn här hemma i Mora. 

 

Jag tror det får bli en tripp nästa år med! 

 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards