Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

Syskonen Norström

Av Natascha Lindberg - 16 juli 2017 21:45


I fredags åkte min stora kille tillsammans med sin storasyster till Stockholm. Vi tyckte han behövde få komma iväg lite, få uppleva något positivt med tanken på den långa processen ang det han hade vart med om. Han såg fram emot resan hela veckan. Jag tror han kände sig lite stor med tanken på att dom ensamma skulle åka buss hela vägen tillsammans med Emilias andra 2 syskon.

 

Dom fick en heldag på Gröna Lund, åkte massor av karuseller, åt snacks och hade det bara bra. Det hela gick jättebra, dom hade en toppen helg och trots att hans var nervös över att sova borta något som inte är hans grej så gick det jättebra. Han ringde inte en enda gång och var ledsen. Däremot grät han från att han kom hem vid ca 17 till att han gick och la sig...typ nu. Han saknade sin syster och deras helg. Bussresan hem gjorde han och hennes småsyskon ensamma tillbaka, jag är stolt som mamma för att det hela gick bra...men visst var man nervös. Jonas ville hellre att dom skulle åka tåg, han tyckte det kändes mer säkrare.

 

 

Det gläder mig att dom har fått en fin kontakt, att dom nu kan umgås och hitta på saker med varandra. Det är inte alltid lätt med stor/småsyskon. Bandet mellan syskon tar ju några år, speciellt när det är olika kön. En trotsig tonårssyster och en jobbig lillebror, men dom har bägge växt. I Theodores fall så kommer han ju alltid vara "halv".. speciellt när det finns vuxna som gärna måste poängtera sånt som "det är din halvbror, halvsyster" osv. Det är hans syskon PUNKT! Man går ju inte runt och ex. vis säger "ja ska ta en fika med min helsyster/bror??!Tönteri! Han längtar mycket efter att få åka tillbaka till henne, önskar att hon snart ska komma hit. Jag hoppas dom fortsätter på sin relation.

   

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards