Alla inlägg den 17 juli 2017

Av Natascha Lindberg - 17 juli 2017 22:15


Hallå, första semesterveckan har precis passerat i alla fall för mig. Jonas vecka började med 2 dagars arbete, i Oxelösund. Som tack för hjälpen att han ställde upp på hans semester uppgraderade hans chefer hotellnatten till dubbelrum och en peng för middag och dryck...till 2! Det vart lite av en win-win situation för alla partner.. Kanske ,

mestadels för oss.

 

Vi började vår tripp redan på förmiddagen, det gäller att passa på att utnyttja hela dygnet som vi fick. Vi planerade att inte ha bråttom, kunna stanna för en kaffe, äta mat och få till lite shopping. Planen var att utnyttja hotellets spaanläggning som fanns och ingick i vår bokning...till det grävdes en ny bikini. Ni som har fått barn vet att kroppen inte riktigt någonsin följer densamma kurvans som innan, oavsett hur många graviditeter. Den gamla är med andra ord oanvändbar! Vi stannade till i min gamla hemort Västerås på Erikslund. Jag säger det, det som inte finns där...det finns ingenstans. Nu vart det ingen seriös shopping för vår del den gjorde jag ju trots allt på Ullared veckan innan men man hittar verkligen allt där, allt ligger på ett och samma ställe, det blir inte ens jobbigt att göra slut på pengarna där!

 

Hotellet, ni vet att man brukar säga "döm inte boken på dess omslag" lite så var det med hotellet. Men insidan...woow, vilket ställe. Man fick lite av utomlandskänslan av utegården som fanns där, öppna ytor, nyrenoverat och detaljerna i inredningen var som pricken över i. 


   

 

 

Vi vart dock besvikna och förvånade över att komma dit ca 20:30 för att få veta att hotellets restaurang var stängd, på ett hotell??! Eftersom vi hade sparat vår peng vi fått av företaget till en god middag och dryck och därför inte hade ätit något på flera timmar så fick vi i panik leta reda på en närliggande restaurang. Google, vilken fantastisk uppfinning, dock...av ca 15 restauranger som fanns i "staden" så hade 1 enda öppet!!? jag blir förvånad! Pengar verkar inte vara ett problem i staden om man nu väljer att stänga alla ätbara uteställen förutom donken och Max.

 

Jag hur som helst åkte vi i panik dit, beställde en 2 rätters middag med vin och klockan hann då bli 21:30. Servitören som då tog emot vår beställning med en förvånad blick kunde inte låta bli att påpeka det hela " En 2 rätters, med vin, klockan 21:30...på en måndag?"  Men kom igen, här har jag hela dagen sett fram emot att få äta en fin och dyr betald middag, använda mig av spaanläggningen och bara njuta...i ca ett dygn. Jag får vid incheckningen veta att spaanläggningen har stängt för dagen att hotellets restaurang är stängd och alla dom andra restauranger i "staden" är stängda och nu får jag höra det där! Jag vägrar använda pengarna på mc-Donalds mat! Det slutade med att vi tillslut fick våran 2 rätters, dom godaste rökta räkorna någonsin och planksteken som får den högsta betyget av all mat jag någonsin ätit...och utsikten 👌

   

 

Vi avslutade kvällen i lobbyn.

   

 

Dagen efter vaknade jag ensam upp på rummet Jonas hade redan åkt till jobbet. Nu gäller det att hinna ner till hotellfrukosten...snabbt in i duschen för att sedan sätta på sig ett par bekväma byxor man lär ju göra plats för frukosten men då kom nästa besvikelse, inte min typ av frukost, inte alls sånt som jag gillar. Jag kände dock det hela inte spelade någon större roll just den här gången. Det var betald och jag slapp sitta veckor innan för att hitta det perfekta hotellet där allt, in i minsta detalj måste stämma in perfekt. Vi fick egen tid tillsammans, jag och han...och för mig är det helt Perfekt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards