Alla inlägg den 27 september 2017

Av Natascha Lindberg - 27 september 2017 12:15


Jag har länge funderat på att göra mina ögonbryn, 3D-bryn...eller microblading! Jag sminkar mig alltid då jag går till jobbet eller ska ut bland folk. En söndag morgon eller under en vab-dag brukar det inte bli mer än att jag målar på ett par ögonbryn och lite fondation...men det är just det, jag måste måla mina ögonbryn och i mitt fall då allt måste vara perfekt kan det ibland ta en oändlig tid att få till ett par perfekta ögonbryn. Jonas kan bli helt galen på det och fast än att han säger att dom är perfekta så ser jag något helt annat. I helgen åkte jag hur som helst till Stockholm för att just göra mina 3D-bryn. 

 

Det var en fräsch lite salong dom har 2st salonger bredvid varandra som ligger i Liljeholmen i Stockholm. Jag hade turen som hade min Faster skjutsa mig, annars vet ja inte om jag alls hade hittat. Nyrenoverat och snyggt inrett. Där var jag väntad av Marie, en av deras 8 (?) anställda. Jag hade länge tittat på just deras salong, läst recensioner och kollat bilder på före och efter resultat. Av alla bilder jag såg så var det just Maries bilder/behandling jag fastnade för. Hon gick igenom allt från början till slut, la på bedövningssalvan och lämnade därefter mig ensam i 20min i väntan på att bedövningen skulle kicka in. 

 


 

 Efter 20min var det dags att rita upp ett par bryn...lätta sagt än gjort. Jag var missnöjd 2 av 3 gångerna hon målade dit "mallen" I vanliga fall brukar man måla dom nya utifrån strukturen av dom gamla. I mitt fall funkade det inte eftersom mina ögonbrynen var alldeles för långt ner. Vi valde istället höja/lyfta ögonbrynen en aning för att ta bort utseendet av att jag ser trött ut och istället få fram den piggare locken. Visst var jag nervös, själva grejen med microblading är ju att det är mer permanent, inget jag bara kan "sudda" ut när jag tröttnar eller inte blir nöjd. 

 

Själva ingreppet går till som så, man skär små snitt/strån in i huden med en vass liten penna, liknande skapel. Därefter lägger man på en färg som ska tränga ner i huden. Typ som en tatuering. Under bedövningen känner man absolut ingenting. I mitt fall släppte bedövningen en stund...och ja, visst känner man av det men det går att stå ut! Hela ingreppet tog ca 2,5h och resultatet ser man omgående. Jag kan inte vara mer nöjd!

 

Ursäkta min dåliga makeup för dagen, jag hade trots allt vart vaken sen 06 den dagen!

 


Många påpekar hur naturligt ögonbrynen ser ut. Ja men självklart, det är ju det som är meningen. För mig att enbart tatuera in linjer som ögonbryn var det aldrig på tal om. Jag vill att det ser naturligt ut. Dessutom bleknar microblading mer med tiden än vad en riktigt tatuering gör. 

 

Nu har det gått ett par dagar, precis som hon sa så bleknar ögonbrynen ganska mycket det första tiden. I priset ingår just därför ett återbesök just av den anledningen. Jag ska tillbaka dit i slutet av okt för att fylla i ögonbrynen ännu en gång. Därefter men en massa tur kan dom sitta i upp till 3år innan det är dags att fylla i dom igen. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards