Direktlänk till inlägg 18 oktober 2017

Biverkningar

Av Natascha Lindberg - 18 oktober 2017 09:26


Hallå, hur skönt är det inte med lite sol ute?

I mitt fall känns det som det kvittar. Enda sen jag gjorde min operation i näsan i våras har jag haft en infektion, en infektion dom hela tiden har sagt ska släppa. Efter en lång sommar och en ex antal prover har dom nu satt in antibiotika på mig, kur nummer 3 för att vara exakt! Dom 2 första gav ingen som helst effekt, den jag har har nu...jag skulle vilja jämföra den med råttgift! Jag är inne på dag 7/10 och jag har gjort ca 3 timmars jobb den här veckan. Biverkningarna är fruktansvärda, i alla fall 1 av dom...trötthet! Jag är så sjukt trött, det smäller bara till, helt oförberett och ej kontrollerbar. Jag känner mig så som en drogpåverkad människa ser ut, salig och seg. Jag har haft små minnesluckor med ömmande kropp och frossa. Nej jag är inte döende men jag hade hellre vart på jobbet än att sova bort 70% av tiden! Men tabletterna har hjälpt, jag har längre inte ont i bihålorna och infektionen verkar försvinna...jag står ut, trött men levande knappt. Jag intalar mig att det är värt det!


Jag fattar inte, hur orkar man med att bara gå hemma, inte göra någon nytta, inte orka med sig själv. Vad gör folk på dagarna utan barn, jobb och andra aktiviteter?

 

Imorgon har jag en ny tid i Falun, förhoppningsvis är jag infektionsfrisk. pga min akuta trötthet så är en lång bilfärd inte att rekommendera och svärmor har ställt upp på att köra mig. På riktigt, hon är bra till mycket! Vissa människor finns bara där, oavsett vad...familj!

 

Mån-Tis har Jonas vart borta på jobb. Perfekt i min situation? I måndag hann jag med både att köra och hämta Theo på innebandy och var till Akuten med Eddie en snabb vända. Det var så sist han var borta med, att jag var på akuten med Eddie...fast den här gången hände olyckan på dagis. Undrar om dom för protokoll på skador och kanske tror att jag skadar barnen..skämt åt sidan, vilken otur! Men man får det att funka, man måste ju!

 

Jag känner mig som Skalman med min egna sov och matklocka förutom mat, jag känner mig aldrig riktigt hungrig. Den ringer hur som helst nu, sova är min bästa vän just nu..jag har ju inget annat val än att omfamna och acceptera situationen! Men jag ska försöka mig ut på en promenad idag, bara en stund...jag måste!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards