Alla inlägg den 17 december 2017

Av Natascha Lindberg - 17 december 2017 16:37


Gokväll, 3:dje andvent, -15grader och jag har knappt vart upp från sängen idag.

Men visst får man ha såna dagar ibland, visst måste det få vara ok? Igår var ja på firmafest och vad all det än innehöll, maten..jag kan inte sluta tänka på maten. Så god det var, så mycket läckerbitar att välja på. Passade mig perfekt när jag egentligen inte är ett fan av julbord. Julbord som du även kan äta påsk och midsommar! Jag tror jag har lite av matkoma idag.

 


Det är bara 1 vecka kvar till jul, 1 vecka och allt är ännu inte klart. Man kan tycka att alla pengarna som försvann under black friday helgen att det skulle vara nog.. men nej, ännu finns det små svarta hål att täppa igen. 

 

Jag och Eddie vaknade efter en mysig middagslur till att pappan i huset hade vart iväg och köpt en julgran. Jag försökte verkligen gilla vår "nya" kostgran, jag försökte...verkligen! Men jag fick det inte att kännas äkta! Utseendet och lukten av en äkta julgran går inte att jämföra med en kostgran.

Fast nu ska jag inte hoppa eller jubla högt, granen står i garaget och jag ha ännu inte sett den... dessutom hade han köpt en Rödgran och inte en Kungsgran som jag önskat! Han försäkrar mig att den är tät(?) Jag är inte ute efter en tät gran, jag är ute efter en Kalle-Anka gran! Ja det fixar nog sig sen, bara jag orkar ta mig ut till garaget.

   

 

Vet ni, tiden har gått så fort, det har vart fullt upp. varje gång jag plockat fram datorn för att uppdatera så är det något helt annat som kommer i vägen.

*Jag har tagit ett superviktigt beslut som påverkar hela mitt och familjens framtid. Men innan jag har kommit en     bit på vägens så låter jag det hela vara osagt.

*Vi har renoverat klart äldstas rum. Det är numera bara en dörr som ska målas där nere och sen är källaren klar. 

 Lite före/efterbilder på Simons rum kommer i ett annat inlägg.

*Jag försöker få till träning för barnen ca 3gg i veckan.

*Theos innebandyträning och matcher

*Byte av pappa/mammaveckor

*Det har vart utvecklingssamtal

*Föräldrargruppen och dess mail har tagit tid.

Och i allt detta så har jag fortfarande ett heltidsjobb. Jag undrar, vad ska jag göra med all min tid när barnen börjar flytta ut?

 

 

Trevlig söndag och 3:dje Advent. idag trotsar jag allt vad jag i vanliga fall brukar göra och fortsätter med det jag har gjort hela dagen...absolut ingenting! 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards