Alla inlägg den 28 december 2017

Av Natascha Lindberg - 28 december 2017 20:56


Tvättmaskinen går, disken är utplockad, dom små sover och jag väntar in sushi. Helt oplanerat vart vi "ensamma" även ikväll. Ikväll var vi och handlade mat och annat gott som räcker till efter nyår, har verkligen ingen lust att svettas/trängas och "slås" om dom sista matbitarna i affären dagen innan nyårsafton.

 

Det här med att handla, ikväll åkte vi tillsammans med dom små...jag dör så drygt det var. Dom sprang, hoppade, tjatade, skrek och hade ingen som helst tålamod. Jag beundrar min man som nästan alltid tar med dom små till affären då han handlar. Jag förstår inte hur han klarar av det hela.?! Att åka in och handla 1-2 grejer, ja det är väl inget problem..men för flera dagar, en inköpslista och massor av folk??! Det där gör han bra!

 

Imorgon jobbar jag sista dagen på året. Det är konstigt hur fort 1 år har gått, vad saker man har och inte har hunnit med. Speciellt december månad, vart tog den liksom vägen? Jag hann inte mer än att klä julgranen och nu är det dags att plocka ner den.

 

  

Förresten, som ni ser så vart det det inte plastgran och det vart heller inte rödgranen som han hade köpt. Nej det vart en kungsgran tillslut, vår alldeles egna Kalle-Anka gran. Men nu har vi bestämt oss, nästa år blir det en jättefin plastgran som jag redan nu har kollat in och vet att jag vill ha. Visserligen kostar den en hel del men i slutändan spars ju pengarna in.

Men hur fin är inte den då?

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards