Alla inlägg den 1 januari 2018

Av Natascha Lindberg - 1 januari 2018 17:13


Idag är jag trött, helt slut i kroppen, utpumpad på energi. Jag vaknade till ett nytt år klockan 12 för att sedan somna om igen då Eddie skulle sova middag. Det är visst inte bra jag som känner mig trött idag för klockan 14;30 kom Jonas in för att väcka Eddie. det är sällan han sover så länge.



 

 

Jag är nöjd med 2017, vi har hunnit med så mycket.

I Januari vart vi klara med köket.

I April överraskade jag min man med en resa till Budapest. Vi fick se och uppleva så mycket på bara

4 dagar. 

I Augusti var vi till Grekland, en resa vi alla hade sett fram emot ända sen vi var till Egypten sist

Och i November vart vi klara med Simons rum och därav hela källaren.

  Det är en fin familj jag har. Jag är så oerhört tacksam och glad över att jag har dessa fantastiska pojkar i mitt liv, hur kan en människa vara så lyckligt lottad? 

Jag är tacksam över det extraordinära liv jag har möjligheten att leva

hade någon för 10 år sen sagt att det här är min framtid, ja då hade jag skrattat. 

 


 

 

 

Nyårsafton spenderade vi här hemma med barnen. 

 

Jag älskar att duka upp och göra det extra fint vid en finmiddag, fast än det "bara" är vi och barnen. 

       

Vi åt en förrätt som bestod av en räktoast även barnen

Till huvudrätt åt vi Oxfilé ,med vitlökssmör, bakpotatis barnen fick klyftpotatis sallad och bea

Och till efterrätt vart det hemmagjord chokladmousse med hallon

 


Vi spenderade kvällen med att spela sällskapsspel, Med andra Ord och Charader, faktiskt nästan hela kvällen.

Vid ca 23:30 kom min Theo med sin pappa och deras sällskap för att skåla in det nya året med oss.

Det var inget som var förbestämt, men i stället för att dom skulle åka ner till Kajen för att se raketerna så kom dom hem till oss. Kvällen vart perfekt, att få skåla in det nya året med hela min familj, jag kan inte önska mig något mer.

Jag tror det blir något speciellt för ett barn när han/hon har alla den älskar samlade vid ett sånt tillfälle!

Han kommer kunna se tillbaka på den hör tiden och känna tacksamhet och glädje. 

allt för att vi vuxna la våra problem åt sidan och fokuserade på vad som var viktigt, våra barn!


2017 är nu över. Har ni hållt era nyårslöften från förra året? Helt ärligt så tror inte jag att jag angav några löften, jag menar..hur ofta håller vi våra nyårslöften? Däremot skriver vi alltid en liten lapp med en önskan som vi sedan eldar upp, lägger i champagneglaset och dricker sedan upp innehållet på 12 slaget. Varje år sen 2009...och vet ni, varje år har önskat slagit in! 

 

Jag har inget nyårslöfte i år heller, överskattat. 

Efter en långt tid av tjat från den äldsta att jag att jag ska sluta röka så fimpade jag min sista cigarett den 17/12.

Jag ville inte göra det innan Grekland men lovade att göra det innan jul. Jag har nu vart rökfri i över 2 veckor. Jag kan inte lova att jag aldrig mer kommer röka, men jag kan lova att aldrig börja röka! 

Att börja träna och vara mer hälsosam är heller inte riktigt ett löfte, hälsosam är jag redan.

Vad finns det mer, något realistiskt?

 

Jag hoppas ni alla har haft en fin nyårsafton, min har vart perfekt! 

Nu blickar jag framåt och hoppas på ett lika fantastiskt 2018 så som 2017 var. 

⭐Gott Nytt år⭐

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards