Alla inlägg den 6 januari 2018

Av Natascha Lindberg - 6 januari 2018 20:30


Nu är vi tillbaka från vår minitripp i Stockholm. Hotellet bokade jag i bilen, halvvägs framme i Stockholm. Booking.com som app, snabb och tillgänglig och har verkligen dom bästa priserna..ja jag vet, jag kan sitta i dagar och jämföra priser och recensioner. Hur som, Radisson Park In i Hammarby Sjöstrand. Betalade 850.- för 1 natt, 2 per inkl frukost. Rummet var på 9 våning och absolut ingen budgetkvalité, frukosten...

helt ok, även för mig! 


Vi kom fram ganska sent till Stockholm, runt 21:40. Jag har så länge velat ta med honom till en restaurang på Söder, Läckerbiten, som sen 3 månader tillbaka visst heter Lagerlokalen? Jag, svärmor och Julia var där för 1 år sen, jag har verkligen längtat efter maten där, världens godaste Pasta med Oxfilé! Ni bara måste testa stället, lite av en sportbar men matens kvalité överöser skärmarnas plats! 

Nu helt plötsligt tappade jag inläggets fokus och börja recensera resan, hur, vad varför?

 

Utvilade och mätta rullade vi iväg ca 10-30 ca 10 min lägre bort för att hämta bilen. Men OJ vilken besvikelse...redan när jag fick se första skymten av den...ca 7 meter in i garaget. Nej Nej Nej, det där är inte min bil. Jag hade en liten isande känsla i magen, en besvikelse och rädsla över att behöva säga det. Vi satte oss i den 10 min senare eftersom den inte startade först?! för att köra en sväng. Den var allt jag inte ville ha! Liten och låg och kändes som en leksaksbil från Dollarstore, med mina 174 cm kunde jag känna hur håret gnuggades fram och tillbaka på innertaket, växelspaken satt bakom ratten som inte ens gick att dra ut?!. Nej Nej Nej, den där ska inte med oss hem, inte med mig i alla fall! Som tur var så gjorde J några negativa antydningar till den och det kändes därför skönt att jag efter

30 min kunde klämma fram

"tack för att dom kom hit på din lediga dag men TYVÄRR jag känner inte det, jag gillar inte den alls" 

Det betydde ju också att vi var tvungna att ta Dodgen med oss hem! Disappointed!

Men vi är alla olika och jag vet andra som verkligen älskar och är jättenöjda med just den bilen! 

 

Det här kändes ju skittråkigt, att ha åkt hela vägen ner hit för att sedan åka hem. Visst var det mysigt att få egentid, njuta av maten utan stress, dricka ett glas ihop och sova i en säng tillsammans utan en lite människa mellan oss...

but still, jag hade verkligen velat åka i den nya bilen hem!

Men då(!) tänkte jag...om vi ändå är här, kanske kunde vi åka och kolla på bilen som jag hade sett en annons i onsdags på..en Kia Sorento. Bilen märket jag redan i Sep hade kollat upp men som var alldeles för ny och därför jättedyr. Vi slog in adressen i gpsn och hoppades på att dom hade öppet. 

 

10 min senare var vi där.... och där stod den. Den fina vita bilen, den här gången med allt jag ville ha i en bil. Bilen som inte bara var Ok utan bilen som hade allt! Jag hade ju redan några månade tidigare blivit kr i den då jag testade den 3 olika gånger på olika bilfirmor och det tog inte långt tid förrän Jonas också vart kär i den! Den är hög, 7 sits, skinnklädsel, dragkrok och special edition paket...jag menar...hur bra kan det bli?! Och JA, vid ev fel så går det att laga/serva bilen i Mora! Jag är så exalterad, jag behövde inte nöja mig med det "lilla" den här gången... jag kunde få allt! Hur ofta händer det? 

 

Jag älskar den!

 

Ibland hände saker man inte hade räknat med. 

Vi åkte till Stockholm för att Köpa en Citroen och kom hem med en Kia.

Ibland har man en enorm tur, eller var det kanske ödet?

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards