Alla inlägg den 17 mars 2018

Av Natascha Lindberg - 17 mars 2018 21:00


...inga känningar under natten. Jag hade sovit så tungt att inte ens nattpersonalen hade fått liv i mig när dom gjorde sina ronder. 


Jag hann inte mer än att vakna förrän ex antal undersökningar skulle göras, hjärtljud på bebisen skulle mätas och mer mediciner skulle tas, man började prata om alla dess "problem"  som eventuellt kunde uppstå i samband med tidig födsel. Det var väl där vi började fatta allvar. Att han skulle komma just där och då var längre inte en rolig grej, ingen önskan. Visserligen var jag "långt" gången men det finns alltid en risk med förtidigt födda. Men nu var det som det var, ut skulle han..pga vattenavgång fanns det längre inget alternativ. Dom berättade för oss att så fort barnet hade kommit så skulle vi få åka ner till avdelning 33, Neonatal! Där...väl där skulle vi räkna med att få stanna graviditetsveckorna ut, de vill säga...6 veckor! Det pratades om bl.a sond, solning, andningsproblem.

Allt vart så snurrigt, så allvarligt.


Allt jag ville nu var att han skulle vara helt ok, bättre än OK. Allt annat, allt runt omkring spelade längre ingen roll!


Jag minns att jag började kolla i BB-väskan på alla dom små bebiskläderna..som helt plötsligt vart för stora! Eftersom Theo var stor när han föddes så tog jag för givet att även John skulle vara det. Jag hade bara köpt kläder i strl 56. Jag fick lite lätt panik. Jag ville ju inte att pojken skulle drunkna i sina kläder! Vi behövde nya kläder, fort!


Eftersom vi inte fick åka hem, men behövde heller inte vara på sjukhuset förrän nästa rond så bestämde vi oss för att åka och shoppa...jo ni läste rätt. Jag drog på mig den största bindan dom hade kan ha varit en vuxenblöja för att sedan åka till alla barnbutiker i närheten även Borlänge. Det var inte många plagg som vi hittade i strl 44 men absolut tillräckligt för att jag skulle känna lite kontroll över situationen. 



Eftersom jag och bebisen fortsatte att må bra fick vi samma dag ytterligare en "permission" 

Vi åkte därför in till stan och såg en bio minns dock inte vilken film vi såg. Men jag minns att jag inte kunde röra mig speciellt bra, så fort jag försökte ändra min ställning så forsade det "en liten" mängd fostervatten självklart hade jag min jätteblöja på mig!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards