Alla inlägg den 20 mars 2018

Av Natascha Lindberg - 20 mars 2018 20:54

 

Det var väl ungefär den här tiden på dygnet efter förlossningen som vi äntligen fick vila.

Så många olika tester skulle tas, man kunde inte släppa blicken från honomPga infektionsrisk, övervakningsmaskiner och att personalen skulle kunna ha uppsikt över John så fick han ligga i den lilla baljan i utslussningsrummet. Första dygnen fick vi inte hålla honom mycket. Han skulle ligga på värme/andningsdyna första dagarna. Sondmatning fick vi mycket hjälp med vi fick inte sondmata själv alls och amningen skulle enbart testas i samband med sondmatning. Jag hade ingen kontroll, vi fick göra som vi vart tillsagda och det kändes som om man inte hade klarat testet för att få bli mamma/pappa. Man kände sig ganska i vägen.

 

 

Men dom var verkligen supersnälla på 33:an. Vi behövde verkligen inte fick inte göra någonting. Dom väckte oss inte ens på natten när John skulle sondmatas. Och ibland när vi vaknade vilket man ofta gjorde för att ta sig en kik på honom så hade dom tagit med sig han på sina ronder...just bara för att vi skulle få sova!

    

 

 

 

Ja men ni hör! Det var ju som en mini-semester för oss, bortskämda i vardagen!

Det är med blandade känslor som jag minns våran tid på Neo. Det var superhärligt att inte behöva göra några måsten. Maten serverades, barnet matades, städerskan städade, man fick ligga i sängen hur länge man ville på dagarna osv. Man fick tid för varandra, tid att lära känna...tid tid tid.

MEN jag minns samtalen med min Theo, hur ledsen han var, hur han inte förstod, hur jag hade känslan att inte räcka till...vara otillräcklig och värdelös. Hur jag kände mig misslyckad som mamma,

att jag hade svikit dom i att inte finns till!

 

Första bilden med brorsorna.

 

Idag fyller han hur som helst 6 år! Vår snälla, galna och helt fantastiska John. Jag kan inte tänka mig ett liv utan honom...utan hans tokighet, frågor och energi!

Jag älskar dig min fina unge!

Grattis på födelsedagen min lilla klippa! 

 

 

Ber om ursäkt för dom jättesuddiga bilderna. "gamla " bilder tagna med gammal kamera

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards