Alla inlägg den 29 mars 2018

Av Natascha Lindberg - 29 mars 2018 20:45


Egentligen är det ju en hel vecka sen jag fyllde år, förra fredag!

men tänkte uppdatera er lite om det nu!


Att fylla år har kommit att betyda så lite för mig, nu när jag faktiskt är vuxen!

Det är inte alls samma sak som när man var liten, då man får massor av paket, familjen/släkten samlas, man känner sig lite mer omtyckt med alla dessa pussar och kramar idag gillar jag inga vuxna kramar OCH då man faktiskt ville bli äldre, något man också fick höra just på sin födelsedag

"Men tänk, har du blivit 10år, så stor du är"

Nu vill man helst inte åldras 1 dag, jag har allt jag kan önska mig, jag har en stor familj som ständigt finns kring mig och så många pussar och kramar som jag dagligen får av mina barn...ja dom skulle räcka i en oändlighet!

Idag är det mina barns födelsedagar som räknas, förlossningen jag ser tillbaka på,

minnen jag har inom mig, bilder jag bläddrar igenom. 

Barnen älskar när jag berätta om hur dom kom till världen, dom vill gärna se bilder från när dom var små,

höra mig berätta historier om vad dom har sagt och gjort som barn osv. 


Det är just det, minnen, bilder och bebistiden...

Som adopterad har jag så många minnen som inte går att placera/sortera,

jag har bara bilder från när jag är 7 år.

Det finns ingen som kan berätta för mig hur jag var som bebis, hur jag var som 1,2,3 år osv.

Det känns lite sorgligt, lite tomt!

Ju äldre man blir dess mer börjar man se tillbaka. Jag hade så gärna velat veta min bakgrund, få svar på sånt jag länge har undrat, se bilder från när jag var en bebis...kanske jämföra dom med mina barn.


Jag ser att Eddie är väldigt lik Theo när han var bebis..

pga omständigheterna så måste det ju ändå betyda att pojkarna har drag ifrån mig som liten!? 

Jag ser det mest på deras ögon...speciellt då dom ler. 

Mer ser jag inte, mer vet jag inte..



Det var hur som helst en bra dag!

Redan på morgonen vart jag överraskad med

choklad och brev i bilen.

Dom 2 stora hade redan dagen innan,

efter skolan förberett mina presenter.

Jag fick födelsedagskramar och grattis

hälsningar hela dagen.

Jag hann med ett träningspass direkt efter jobbet och trodde jag resten av kvällen

skulle få njuta av lugnet med familjen,

i myskläder med ett glas vitt.

Jonas hade andra planer. 

Han hade fixat barnvakt och bokat bord på restaurang...

utan att jag hade en susning om det! 

Vet ni, första gången på våra 9 år tillsammans...galet!


 

Dom här... dom fick jag av min fina vän Marica! 

Redan vi lunch fick jag samtal ifrån Noret-blomman,

att en leverans var på väg. 

Hela dagen var jag exalterad, arbetskollegor som var mer nyfikna än mig hade typ en vadslagning.

Någonstans kände jag att det bara måste vara Marica!

Bara hon skulle kunna göra en sån sak, ta sig tid för en annan, ställer upp, lyssnar och dömer aldrig!

Hon är mamma till min bonus, mamma till flickan jag en gång har vart med och uppfostrat, 

flickan jag än idag har en fin och ömsesidig relation med!

Hon och jag borde enligt "normala" normer vara allt annat än vänner! Men vi  gjorde ett val...

hon accepterade och jag respekterade varandras roll i vårt sammanflätande relation!

Hon har kommit att betyda så mycket för mig!

Hon är lite hård men rättvis,

ärlig, ödmjuk och helt galet fantastisk! 


Ni förstår...

Min dag var mer än perfekt..

Jag har mer nu vid 33 än många andra

har under hela sin livstid, Jag har familj och vänner!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards