Alla inlägg under mars 2018

Av Natascha Lindberg - 11 mars 2018 20:06

  

Det var för 10 år sen min son föddes,

det var 10 år sen jag föddes.

Det är exakt 10 år sen som jag insåg och förstod vad livet faktiskt handlar om! 

Min son föddes och mitt liv handlade helt plötsligt om honom och inte mig.

Det var helt plötsligt han, den lilla pojken i min famn som var min prioritering och

han som skulle komma och påverka alla mina framtida beslut!

Det var där och då som jag för första gången lovat en annan människa att aldrig någonsin lämna, svika eller medvetet såra honom!

 

Vissa saker kan man aldrig riktigt lova. Jag har säkert ur hans perspektiv svikit honom, jag har någon gång sårat honom...men jag har aldrig någonsin lämnat honom. Jag har alltid försökt göra mina val utifrån vad  jag anser vart bäst för honom, jag försöker uppfostrat honom utifrån den människan jag vet att han kan behärska och jag har alltid funnit där för honom även då han ej har velat det! Han är min son, jag är hans mamma och vi började våra liv just där och då för 10 år sen! 

 

Vår start var tuff. Det var den tuffaste förlossning av alla 3, saker gick snett, hjärtat som slutade slå och misslyckade operationer! 

Kanske är det just pga det som jag känner lite "extra" för honom, känner ett starkt band. 

 

Jag vet att just där och då fick mitt liv en mening,

ett slags hopp!

Den första viktiga dagen i mitt liv är just då min son, min Theodore föddes!

 

 

Det var ett lyckat släktkalas och ungen fick ihop en stor slant till en datorn som han spar till.

 

Av Natascha Lindberg - 9 mars 2018 20:14


Helg igen, det kändes som om det nyss var helg. Veckorna går så himla fort just nu,

kanske pga allt jobb som finns att göra...

både hemma och på jobbet. 

Nu är vi i alla fall här, det är fredag och barnen har fredagsmys...

oavbruten speltid med andra ord!

Theo, min fina stora kille blir 10 år imorgon och har en grabbkväll med film,

snacks och godis. 


När man ser Theos snap 💕

 



I veckan kom den nya bilbarnstolen hem. 

Vi har genom åren haft BeSafe. Stolen/märket har i flera år vart bäst i test,

dom är snygga, rymliga MEN stora som rymdskepp!

Dom tar sån enormt stor plats i bilen(!)

förutom den sista vi hade,

en BeSafe modular...

den är liten i modellen men också liten i komforten!

Vi bytte därför ut den mot en Axkid minikid! 


   


Jag är grymt imponerad över stolen. Prismässigt hör den inte till en av dom "billigare" varianter.

Den går på ca 4000:- Det finns billigare men också mycket dyrare.

När jag pratar om barn och säkerhet brukar pengar inte vara inkluderad i diskussionen.

Det finaste jag har, mina barn...

kosta vad det kostar! 

Jag är hur som helst glatt överraskad över hur pass liten, smidig och rymlig stolen är! 

Den är superlätt att sätta in i bilen om man har läst på innan och benutrymmet är overklig!

Jag kan utan problem ha stolen bakom mig och har fortfarande plats att sitta fram!


   


För dig som går i köptankar på en ny

bilbarnstol så säger jag Axkid! 

Oavsett vilken bil, det här är stolarnas stol!

Prisvärd, liten och rymlig!

Av Natascha Lindberg - 2 mars 2018 21:02


Ni kanske minns när jag i förra veckan dagen innan

jag vart magsjuk skrev om proteinpulvret som jag

hade beställt?

Jag hade det dagen efter! Jag bara älskar snabba leverans! Ja hur som helst, i går påbörjade jag 30 dagars "kur"! Jag har väg och mätt mig och tagit före bild!

Efter 9 långa otränade dagar så var jag tillbaks at the gym igår, som jag har saknat.

Det ska bli sjukt spännande att se om man resultat!

Jag är absolut inte överviktig nu, inte speciellt otränad heller...jag bara vet att det kan bli bättre! 

 

Proteinpulvret är helt ok, inte jättegod men absolut inte äcklig, lite för söt för min smak!

Jag älskar att jag känner mättnad av den,

håller hungern borta ca 2-3 timmar!

Perfekt att ta direkt efter träningen.

Kapslarna, sammanlagt ska jag ta 5 st kapslad dagligen, lite rörigt att hålla koll på alla...pga lite lätt halsbränna/uppstötning bör kapslarna tas i samband med mat, den delen står ioförsig klart i beskrivningen! 

 

Burkarna, jag älskar att dom är så stilrena och kan stå framme utan att det ser stökigt ut!

 

         

 

En boost till mig från Jonas,

hur snygga var inte dom här?!

 

   


 Supersköna men som ni ser också supersnygga!


     


Kläder på gymmet är absolut inte viktigt. Jag dömer inte dom som inte har det senaste, nyaste eller häftigast. Jag tänker inte ens på vad folk har på sig om jag inte bara fastnar för något riktigt snyggt.

Jag däremot får en liten kick när jag får köpa nya träningskläder. Dom ska först och främst vara sköna...

men dom måste också vara snygga! Jag tror också att snygga träningskläder utstrålar lite mer självförtroende än om man ex skulle ha bomullsbyxa och en stor t-shirt. 


Eller hur ser ni på det här?


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards