Direktlänk till inlägg 18 april 2018

Lågenergi

Av Natascha Lindberg - 18 april 2018 10:08



Godmorgon...och morgonkänslan, ni vet den där groggiga trötthetskänsla som man får när huvudet inte funkar, du ser dubbelt och känner att all du gör och säger görs i slowmotion(?) jag kommer känna den hela dagen! Man skulle väl kunna säga att sova inte var ett alternativ för Eddie inatt! Man kan ju tycka att sjuka barn borde sova mer, vila mer...mysa mer men istället känns det som om dom har mer energi än någonsin! Nu vill jag ha sommar så att alla bakterier och annats skit dör ut och att barnen ska få vara friska i mer än 1 v i taget!


Idag har pappa utbildning och jag blir alltså hemma med barnen. Lika  bra, man får så mycket gjort då! Jag har lite ytterkläder som ska tvättas upp och plockas undan för den här säsongen! Sängkläder som ska bytas. Sånt som jag och inte han gör, sånt om måste göras men tiden tycks aldrig riktigt räcka till...

då är vab ett perfekt tillfälle att få såna saker gjorda!


Sommaren är på ingång, semester ska planeras och dom ringde precis och påminde mig om att sommarschemat inte hade blivit inlämnat typiskt, jag har fyllt i, skrivit under men inte lämnat in i tid Det får blir att jag skickar iväg en av dom stora efter skolan. Det här med att planera, jag är väldigt duktig på det. Jag förbereder, jämför datum och priser, kollar ev barnvakt och ser till att allt verkligen klaffar. I sommar har vi bokat 2 st minisemestrar, till Astrid Lindgrens Värld och till Finland på en 48h kryssning. Till Småland ska Vi vuxna och småpojkarna åka dom stora har inget som helst utbyte av att åka och träffa ex Pippi  men nu har det skitigt sig med planeringen. Det här händer ju bara inte! Allt var genomtänkt, men nu vart det byte av barnhelger och utomlandsresa för barnvakten. Vi är lite kluvna här hemma hur vi ska göra! Den äldsta fyller 15 år och ska jobba den helgen, kan han...klarar han av att vara hemma ensam 4 nätter? När klarar barn av att vara hemma själva tanken är ju självklart att ha någon som kommer och kollar till honom? ÅÅ jag blir stressad av att helt ha tappat kontrollen för den helgen! 


Jag får börja med dagens sysslor och hoppas på att en briljant idé,

en perfekt lösning ska dyka upp! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards