Alla inlägg under april 2018

Av Natascha Lindberg - 3 april 2018 21:03


God Jul, Trevlig midsommar eller GLAD PÅSK!

Jag har haft en aning svårt att önska kunderna på jobbet Glad Påsk, det har blivit en hel del God Jul!

Påsken för mig har aldrig och kommer nog aldrig vara något speciellt.

Allt det här med Ägg, Påskris (??) Kärringar och

Påsk Haren är helt galet enligt mig!

Och sill, va??! 

 

Jag är däremot superglad över att solen har tittat fram och att vi har fått känna på lite vårväder! I Fredags vart vi bortbjudna hem till Jonas chef som bort i ett hus i Skäjsnäs...vid Siljan! A men ni fattar vilken utsikt! Vi packade barnen, fika och pimpelspön och spenderade nästan 5 timmar ute på sjön. Det var helt magiskt, ungarna njöt, vi njöt, solen sken det var varken för varmt eller kallt korven smakade supergott som den alltid gör ute och solen var med oss hela dagen, inte ett moln på himlen! Jag som annars aldrig är ute älskade verkligen att sitta där på ett fäll och bara titta på ungarna som var mer än nöjda. Den äldsta som låg i solen samtidigt som han pimplade, Sammy som borrade hål efter hål, Theo som lekte med hundarna och John som sprang från hål till hål i hopp om att få en fisk. Eddie som först sov lite middag hittade snabbt sin grej efter sin tupplur, rensa pimpelhålen från is med en sil! Jag hade en sån känsla när vi sen kom hem, fullständig harmoni, jag kände mig tillfreds.  

 

Det är inte lätt att få en proper bild på alla samtidigt...

fast...mer äkta än så här kan det ju knappast bli. 

 

 

Idag är det tisdag och vi har Påsklov, eller barnen och jag har tagit några semesterdagar! Jag älskar att vara hemma med barnen och bara vara ledig att vabba är inte samma sak.  Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan klocka, äta frukost, dricka min kaffe och inte känna stress att hinna med allt innan dagis/jobb. Vi kan sen ta en förmiddags dusch, se en film Fortfarande Frozt och sen ta oss ut innan lunch. Utöver tiden som jag faktiskt får med barnen så har jag också hunnit med utan att överdriva 7 st tvättar, plockat undan deras koja minst 4 gg och gått igenom ytterkläder till vårförsäljning! Vi har med andra ord vart väldigt effektiva idag! 


 

Och medans jag har semester så är den äldsta och provjobbar tis-tors.

Det var något speciellt med att köra honom till jobbet idag. Han var lite spänd men ändå ganska självsäker. Vi gick igenom hur man bör och inte bör vara gentemot sin chef, arbetskollegor. Tider, språket..mobilen. Egentligen självklara, basic stuf! Saker som jag är rätt övertygad om att han redan kan...men tåls att påpekas. Han såg så proper ut i sina nya arbetskläder som vi tillsammans var och inhandlade i förra veckan, matdosan i kylskåpet, telefonen undanplockad och på ljudlöst jag vet för jag försökte ringa han 

Det här är bra för honom...bara för alla tonåringar! Att få lära sig ansvar, socialt samspel, värde av pengarna...eget ansvar! Det ska bli sjukt roligt att höra vad hans chef har att säga om hans 3 dagar, med handen på hjärtat...

jag är inte det minsta orolig! 

 

Bilden är godkänd

 


GLAD PÅSK!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards