Direktlänk till inlägg 2 maj 2018

Murphys Lag

Av Natascha Lindberg - 2 maj 2018 19:42


"Om något kan gå fel kommer det förr

eller senare att göra det"


Jag vaknade i morse utvilad,

på jättebra humör, Eddie var glad,

John var samarbetsvillig och solen sken!

Jag kände ingen som helst stress och magen

var mätt av frukosten som jag för en gång

skull åt. När jag sen satt i bilen på väg till

jobbet med den perfekta musiken,

solen i ansiktet och klockan på min sida så

kände jag fullständig harmoni, lycka över

att allt verkligen var helt perfekt!

Jag hann reflektera några gånger på

morgonen hur fantastiskt lycklig jag

faktiskt är, hur jag kunde skatta mig lycklig

som har sånt fulländat fint liv.

Hur jag har en fin man, barn...familj!

Hur jag inte hade tandvärk!

Ja det är sant, jag till och med tänkte på hur bra jag har det som inte ens har tandvärk!!


Sen kom det, ett litet knäpp, en liten strålning,

stelhetskänsla och totalt obrukbar arm!

Från ingenstans, ca 2 timmar in i mitt lyckorus

hände något med min arm!?

Klockan 13 stod jag längre inte ut, jag bröt totalt ihop. Det perfekta sminket i ansiktet satt längre inte där det skulle och jag hade numera spår av ränder i min foundation

. Jag kan inte minnas när jag sist grät så! 


Jag känner till 3 massörer,

en jobbade och dom andra två passade på att

just idag resa bort?!

Från ingenstans säger min kollega att hon har en tid till sin massör, just idag.. 2 timmar bort! 

Vad är oddsen för det!? 


En bristning och inflammation i muskel/leder? 

Läkare och andra inom vården får allt att låta 

så enkelt, som om vi vanliga människor bara 

ska veta vad det är dom menar!

Det kan hända att det är så enkelt som att jag har fuskat med något så viktigt som att inte stretcha ut efter ett gympass!

Vi kan ju säga så här, någon styrketräning, lyfta tungt..eller alls, kommer inte ske inom närmaste dagar. 

Jag skulle vila, värma leder/musklerna med

het lotion och vetekudde och förhoppningsvis

så skulle det bli bra om ca 1 vecka.  


Lite ledsamt är det, jag som verkligen har

fått in träningen i min vardag!

Jag trivs verkligen med att träna,

den där timmen som bara är min.

Sen har jag utöver det träningspass med både

Jonas och barnen. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards