Alla inlägg den 6 maj 2018

Av Natascha Lindberg - 6 maj 2018 20:30


 

.. Jag vill absolut mena att det är sommar nu, den här gången på riktigt! Klockan är 20.47 och det är fortfarande 19 grader ute! 

 

Just idag har jag inte vart ute så mycket, inte mer än till och från bilen, men igår hörrni(!) Vi åkte hemifrån klockan 10, kom hemma igen vid 17. för att sedan gå in strax efter 19.! Efter lite kvällsfika, ett långt bad och några sånger somnade Eddie som en lite björnunge prick klockan 20.! 

 

Det vart en riktig friluftsdag för oss igår, en riktig upptäcktsfärd! Allt från små kycklingar, värpta ägg, en lömsk tupp till små grodor! 

Vi har länge sagt att vi skulle hälsa på min kollega Christina i Säs. Hon bord där tillsammans med sin hund, 12 hörnor, några kycklingar och en lömsk tupp! Men som vi alla vet så är det mycket man säger, mycket man vill men hinner inte riktigt med! Det var en fröjd, en harmoni att vara hos där ute, mitt i skogen på hennes stora gård! Christina, låt mig berätta om henne! Hon är en enastående kvinna, stark och lojal. Hon är en kvinna och en man i en kropp. Hon bor ensam på sin gård och gör allt själv, hon lagar saker, hon odlar och hon bygger sin egen matkällare. Det finns nog inget hon inte kan göra! Jag ser upp till henne, hon är uppriktig och ärlig, säger vad hon känner och snurrar inte in sanningen i något litet paket! När jag blir stor..ja då vill jag vara precis som hon! 

 

Det är helt galet fint där. Vi tog en långpromenad längs forsen.

 

 

Eddies mamma, han är verkligen mammas pojke.

 


 


Ni vet förr när man lekte med sten och pinnar,

det funkar än idag.

 


Just Perfect 

   Dom här   

 

 

Christina tittade på barnen log och sa något jag aldrig förr har hört, hon sa -Vilka vackra ögon barnen har. Det är något alldeles speciellt med ett barns ögon, dom är stora, nyfikna och helt oförstörda! 

 

Det är inte deras storlek, form, ögonfärg eller ens ögonfransar. Det är deras oskyldighet, deras renhet och lycka! Ingen har skadat dom, varken människan eller världen. Allt dom ser, allt dom känner och tycker är ärligt och fint! Inget hat, ingen avund och ingen sorg! 

 

Älskade barn, som er mamma så önskar jag er allt gott i världen! Jag kommer inte alltid kunna skydda er, hålla eran hand eller torka era tårar. Det kommer inte alltid vara lätt, ibland kommer det kännas helt hopplöst, kanske rent av meningslöst. Det kommer komma tuffa dagar, ensamma dagar...men oavsett vad, oavsett vart så finns jag där för er! Kom alltid ihåg, just precis när det är som svårast -Det kommer inte alltid vara så, det kommer inte alltid vara tufft, allt har ett slut även det som är tufft! Till mina fina barn -Jag älskar er mer än livet själv!


 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards