Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Att vara mamma!

Av Natascha Lindberg - 25 maj 2018 21:15


Jag bara älskar det fina sommarvädret. Att få vakna till 14 grader och sol gör ju att man blir lycklig. 

Att se ungarna springa i vattenspridan ikväll ger ännu större lyckorus.


Nu är det äntligen helg och det är en fullspäckad sådan. 

Jonas har precis blivit klar med helgens första göra, inoljning av altan. Det kändes lite smådrygt när jag såg honom olja in räcket på altanen...

samma räcke som jag hade hoppats på att få riva i sommar och få ett soldäck påbyggt! 

Däremot har han gjort klart ena sidan av uppfarten,

så nöjd! 


Imorgon bitti ska jag och ungarna på familjeträning

på Class gym.

Jag tänkte vi kunde få bli lite inspirerade på nya träningsupplägg. Mellan sjukdom och muskelinflammation så har träningen legat väldigt länge på paus...inte bara för barnen utan även mig.

Det ska bli jätteskoj att få dra igång med träningen igen.

Jag har dessutom beställt ett tränings och kostschema av en onlinecoach, kolla in hans hemsida HÄR

Jag är verkligen jättetaggad på att starta programmet! När man tränar ensam och planerar sina pass själv så kan det tillslut bli lite tråkigt/enformigt. Det är alltid mycket roligare att gruppträna eller gå på gym... men eftersom jag hellre planerar min träning efter min vardag och inte tvärtom så är varken gruppträning eller gym ett alternativ för mig just nu. Just imorgon så är det lördag så då tar man sig tid,

jag tror barnen kommer tycka det är jätteroligt. 

 

Vi/Jag ska också hinna med kalas,

barnens dag och fransförlängning. 

Ja, jag sa ju att det är fullspäckat i helgen.

 

På söndag är det Mors dag!

Går ju knappast att missa med all denna

reklam inför dagen?! 

Min Mors dag spenderar jag på samma sätt varje år.

Jag handlar rabattblommor och spenderar sen dagen med att plantera dom, varje år sen vi flyttade till huset.

Jonas brukar ta barnen och åker till sin mamma. 

Just att bara kunna vara ensam i mitt eget hem är lyx för mig. Att inte behöva åka iväg någonstans! 

Jag vet att min syn på Mors dag kommer att förändras när barnen har blivit stora, när dom har flyttat ut. Jag kommer önska att dom kommer och hälsar på mig med en blomma och kanske fika. Jag kommer inte vilja vara själv och plantera blommor,

jag kommer vilja ha dom här hos mig. 

Att få vara deras mamma, att vara behövd

och älskad av just dom..  

Som mamma vet DU vad jag menar! 

Den kärleken man känner till sina barn och barnen till dig, den är obeskrivlig och helt magisk!

Du kan aldrig jämföra den med något eller någon.

Den går inte att ta på eller förstå.

Man känner den med hela sitt hjärta! 

Det är kärlek som jag inte visste existera! 

För mig handlar det inte om att vara en perfekt mamma, det handlar bara om att vara mamma!

 

 

 

-Vad har ni för tradition på Mors dag? 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards