Direktlänk till inlägg 9 juli 2018

Sista dagen

Av Natascha Lindberg - 9 juli 2018 21:15


 

Godkväll!

Jag vet inte hur jag ska börja beskriva vår dag förutom att den var helt fantastisk! 

Jag kan ju börja med att repetera mig -det behövs 2 dagar på ALV för att hinna med allt och för att hålla ungarna nöjda! Vi började dagen på ALV på samma sätt som vi avslutade den, på Saltkråkan. Ungarna verkligen älskade att åka det lilla tåget igenom Saltkråkan. Där Malin berättade några historier ur filmerna, vaxdockorna som var allt annat än levande men som lika gärna kunde ha vart det. Det är helt fantastisk hur dom hade fått till

det hela!

 

  

Vi hann med några fler föreställningar idag, favorit teatern var Bröderna Lejonhjärta, John verkligen älskade den och vill absolut se filmen. Han tyckte dock teatern var lite läskig och var inte så sugen på att säga hej till vakterna efteråt. Men han var nyfiken, spänd och sugen på att få veta vad som skulle komma ske efteråt! Jag tycker det är fantastiskt hur skådespelarna verkligen har gått in i sin karaktär, även efter att teatern var slut! 

 

 

 

 

 

 


Ca 1,5h innan stängning hade barnen själva fått nog och ville tillbaka till stugan. 

 

Nu har barnen precis lagt sig och det är dags för oss vuxna att ha egentid. Man får passa på nu när man bara har dom små som faktiskt går och lägger sig på kvällen...i tid. 

 

En annan sak..

Under vår tripp hit så har Eddie beslutat sig för att sluta med lelle! Jag vet inte om det är omständigheterna, att han bara har glömt av eller rutinerna som har "rubbats" men han frågar inte efter ersättningen! Så vi har numera en blöjfri och lellefri unge.. det är bara nappen kvar då! 

  

Dom här 2, dom kan inte vara med varandra ... men heller inte utan varandra!

Däremot har vi sett att tiden här har betytt mycket för dom, dom har verkligen kommit att uppskatta varandra. Visst har dom blivit lite osams så som syskon blir men inte alls på samma sätt som hemma!

Dom behövde det här!

 

 

Vi har redan nu bestämt oss för att åka tillbaka hit om 2 år, då Eddie är 5 och och John 8.

 

Tack för den här gången!

 

 
 
Ingen bild

Marie

11 juli 2018 21:55

Vi upplevde samma sak, man behövet två daga på ALV. Hugo tyckte det var mest roligt med teater medans syrran ville härja i stugorna. 😅 vi kommer också att åka tillbaka om några år👍 helt klart en perfekt barnsemester

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards