Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Natascha Lindberg - 17 augusti 2018 20:10


Gokväll, fredag och allt! 

Jag vill börja med att skriva -Vilken fantastisk vecka jag har haft! Jag har känt mig så där löjligt lycklig, betydelsefull...viktig, om man nu kan säga så utan att folk ska höja på ögonbryn!?

 

När jag för över 9 år sen träffade Jonas så såg vi genast ett problem, jag bodde på den tiden i Västerås och Han här i Mora. Just då hade jag min praktik men som skulle övergå till anställning! Här i Mora fanns det egentligen ingenting, Jag har inte speciellt stor familj, mina syskon fanns inte kvar i Mora, dom flesta av mina gamla vänner hade flytta från stan och det fanns absolut inga jobb här. Jag hade under mina 7 år i Västerås byggt upp ett liv, inte speciellt märkvärdigt men tillräckligt för att det skulle avskräcka mig från att flytta upp hit igen! 

 

För att det skulle bli något lättare för mig att komma tillbaka till Mora så vart jag erbjuden en tillsvidare anställning hos svärmor, hans moster och ja...halva hans familj! Det skulle bara vara tillsvidare, tills jag hittat något annat jag ville syssla med. Idag har det gått 9 år, jag liksom kom aldrig därifrån! Någonstans under dom här åren vart jag fast anställd och i veckan fick jag min "fasta punkt" en kontorshörna! 


  

För vissa kanske det här inte är en big deal, för vissa kanske det här är bara skryt. För mig betyder det här allt, för mig är det här viktigt! Känslan att jag har kommit så pass långt i min karriär att jag är betrodd att köpa in saker i mitt namn till firman, att ha en plats, en fast punkt att komma till varje vardag! 

 

Just nu, precis så som det är nu så är jag extremt lycklig och så där löjligt nöjd med min plats på företaget! Jag älskar verkligen mitt jobb, jag har fantastiska förmåner och grymma kollegor! Jag kan varken tälja eller måla men jag är bra på så mycket annat och jag får absolut saker gjorda. Jag hoppas att dom uppskattar mig lika mycket som jag uppskattar dom!

 

Här har jag fått en fin inflyttningsblomma!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards