Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av Natascha Lindberg - 18 augusti 2018 18:03


Idag är det en sån där dag då hela kroppen skriker efter vila, inte för att jag är trött eller så.. känns faktiskt mer som om jag håller på att bli sjuk!? Vilket typ nästan aldrig händer! Hemma hos oss blir bara dom små sjuka, dom här dagisbarnen. Dom liksom drar på sig alla möjliga åkommor på sina 8h om dagen på förskolan. Oss smittar dom enbart med kräksjukan! Som tur är handlar det max om 1 gång per år!

 

Nä vi har faktiskt klarat oss bra genom åren, man ser det på våra sjukdagar på jobbet =nästintill 0 och barnen har bara haft 1% frånvaro dom senaste 6 åren..och då hade dom löss! Magsjukan har vi alltid lyckats få i samband med en helg eller ett lov. Den som har bäst immunförsvar är faktiskt vår äldsta. Han har duckat 8/10 magsjukor här hemma! Hur som helst, min kropp ömmar, näsan är svullen och huvudet känns 10kg tyngre, men jag har inte tid att bli sjuk! 

 

Trots det så hade jag och Sammy en lunchdate idag.

  

Vi har våra regler här hemma, struktur.. rutiner! För oss är det viktigt, behövligt, ett måste för att vardagen ska fungera. Barnen vet vad som gäller och det blir mindre tjafs, tjat och tråkigheter., det blir sällan förvirringar och missförstånd här hemma! Men barn är barn och självklart vill dom testa sina gränser, säger emot, bråkar och misslyckas..det är okey(!) men beroende situation så kan det även bli konsekvenser... men dom blir också belönade! Just idag så var det en sån dag. Varför spelar ingen roll! Sammy älskar Thai så det kändes mer än passande att ta med honom på restaurang för att just äta Thai! Det kändes som om han var mer än nöjd. 

 

(våra barn är så pass stora så jag vill flika in med att jag inte lägger upp några bilder eller texter som handlar om dom utan att fråga eller får deras godkännande)

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards