Direktlänk till inlägg 4 september 2018

HusFrun

Av Natascha Lindberg - 4 september 2018 20:37


Kvällsbestyr, alla dessa grejer som måste fixas varje kväll innan barnen ska sova. Det ska duschas, kvällsfikas, väskor ska packas, det ska läsas... you name it! Nu ligger dom i sina sängar och den minsta vägrar somna, som om han vet att jag har andra "viktiga" saker som måste göras... sånt som man annars inte hinner göra en vardag!

 

Det här med tid, vem har hittat på den idiotiska dygnsrytmen på 12h?! Just nu hinner jag inte ens uppsöka en toalett för mina måsten. Det är redan tisdag och jag har inte ens haft tid att träna! Till och med den äldsta kom och frågade om när vi skulle dra igång med träningen -Ikväll! svarade jag honom nä riktigt så vart det inte.

 

På torsdag har vi i alla fall anlitat HusFrun för att putsa våra fönster! Det kanske känns onödigt, ni kanske tycker jag kan göra det själv. Visst kan jag det, jag har alltid tvättat fönsterna själv.. både vår och höst! Men när jag för 2 veckor sen pratade om fönsterputsning med en vän så insåg jag att jag har inte putsat våra fönster alls på 2 år! 2 år har liksom flygigt förbi och jag inser att fönsterna är så skitiga att man skulle kunna tro att det är dimmigt ute. Jag har inte tid, jag har verkligen inte det. Jag har inte lust att prioritera den slags städning, punkt! Efter att ha ringt runt och mailat med vad jag kunde hitta 3 olika företag i Mora så föll valet på HusFrun. Jag fick snabb respons och vart bra bemött, priset var heller inget att diskutera! Jag får alltid en känsla av exklusivitet när jag ser ett hem med rena fönster. Jag är sjukt exalterad! 

 

Vi har pratat lite här hemma och jag ska i samma veva som fönsterputsning passa på att be om en städoffert av dom. Tänk att få en storstädning varannan eller kanske varje fredag?! Att få komma hem efter jobbet en fredag eftermiddag, trött och slut, hungrig och med småtrötta ungar och bara få kliva in i ett välstädat rent hem(!)

Jag hade älskat det! 

 

Det här är liksom inte riktigt jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards