Alla inlägg den 12 september 2018

Av Natascha Lindberg - 12 september 2018 09:18


Det finns 2 sorters människor i en separation:

*Den som kämpar alldeles för länge!

*Den som inte kämpar alls!

Sen beror det ju självklart på vad det är som har hänt!


Förr var det vanligare att man höll ihop, man skulle till varje pris vara tillsammans...

oavs situation!

Idag verkar det vara så enkelt att kasta in handduken och bara dra..

Det spelar ingen roll hur många år ni har spenderat, hur mycket ni har vart med om, om man har barn , hus..ett helt liv tillsammans. Man kan när som helst bara vakna och sluta känna, sluta älska, sluta respektera den andra människan vi din sida. Hon eller han som har funnits där oavs vad! För vissa verkar detta helt okomplicerat, en enkle sak. Nästan som att planera fredagsmiddagen som oftast blir tacos!

 

Kanske har jag fel, kanske känner dom allt, kanske är dom vakna om nätterna, kanske har dom ångest hela dagarna. Jag har själv aldrig gjort så, "slutat" älska någon bara så där, vaknat upp och lämnat mitt liv för något eller någon annan. Jag tror heller inte att jag skulle kunna göra det. Kanske är jag den förstnämnda, kanske är jag hon som skulle kämpa lite för länge!?

 

Jag hoppas självklart att jag aldrig behöver uppleva det, att lämna eller blir lämnad. Jag är inte naiv, jag tar varken Jonas eller oss för givet! Jag ser honom inte som min rättighet, han måste inte älska mig, han måste inte vara med mig... MEN jag hoppas att jag ger honom det lilla extra just för att han inte ska känna något annat än kärlek för mig och oss! Det finns ingen annan jag skulle vilja dela mitt liv med, ingen annan som jag skulle vilja se världen med, ingen annan jag skulle vilja vara farföräldrar med! Han är allt och lite till!

 

 

 

För vissa är det inte så, några går igenom just det här jag inte önskar mig. Jag känner fler par som har gått isär, bara det sista året. Vissa var vi mer förvånade över än andra. Vissa förstod vi varför och andra inte alls. Vissa pratade och försökte mer än andra och sen har vi den som en morgon vaknar upp och bara drar.. ingen föraning eller förklaring, inget försök till att rädda det som går, ingen kram.. Inga mer ord en det som lämnades i ett brev på ett bord!? Det är inte min sak att ifrågasätta eller lägga mig i. Min sak är att fortsätta hjälpa min vän med det hon nu behöver allra mest.. att plocka bort hans minnen ifrån huset! 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards