Alla inlägg den 14 september 2018

Av Natascha Lindberg - 14 september 2018 12:41


Goddag..

God och god, vaknade med rinnande näsa något jag trodde att jag skulle komma undan och huvudvärk. Klockan är nu närmare 13 och det verkar inte vilja ge sig! Att jag bestämde mig för att ha småttingarna hemma idag ångrade jag stort när dom bägge plockade fram sina munspel vid 09. Det är som om dom vägrade acceptera att jag faktiskt var dålig. Trots det slumrade jag till i ca 40 min med dom bägge sittandes på mig. 

 

Vet ni, jag har ett stort intresse för inredning. Jag älskar allt som har med hemmet att göra. Jag följer diverse bloggar och instagramkonton. Nu när lilla toaletten är klar så är jag jättesugen på att ta tag i trappen och vårt sovrum. Just vårt sovrum var något av det första som vi gjorde när vi för 6 år sen flyttade in. Det är inget jätteprojekt som jag vill göra.. jag vill tapetsera, ev måla om sovrummet i en enfärgad mörk ton. Sen vill jag få upp en tavelvägg ovanför sängen, något jag har planerat och köpt grejer till sen länge. Jag tycker absolut att det är detaljerna i hemmet som gör det lilla extra. Jag skulle inte kunna ha diverse olika tapeter med mönster eller blommiga gardiner. Det blir för rörigt med en massa former, mönster och färger. I min värd blir det stökigt. Jag älskar grått och vitt, något som speglar sig i nästan varje rum.. mer eller mindre. Det enda rummet i huset som inte går i grått är Sammys rum, det går helt i rött. Jag var inte så förtjust i färgvalet men han valde själv! 

 

När man sen har ett stort inredningsintresse så går en hel del pengar till just det.. inredning. Jag är ioförsig ganska ekonomisk av mig och funderar både en och annan gång innan jag köper något, om jag verkligen måste köpa just den prylen. Jag är med andra ord inte den som bara slänger pengar kring mig och köper diverse olika saker bara för att! Det ska vara något speciellt om jag väljer att lägga pengar på något.. som den här lampan!

 

btw så är det något av den nyansen som jag funderar på att ha i sovrummet

Den var inte billig men jag hade sneglat på den i flera veckor. Jag till och med beställt en annan lampa först men vart inte alls nöjd med den och tillslut åkte jag tillbaka till Elon och beställde den här skönheten! 

 

Men att spendera pengar på inredning behöver inte kosta en förmögenhet, som jag skrev.. jag gillar ett billigare alternativ, Ikea, Dollar, Rusta men jag har nu också hittat CLUB XPRS. Dom har mestadels kläder men även textilinredning. Filtar, plädar, sängtextil mm. Där hittade jag dessa..

 

Hur fantastiskt.. och bara 199;-  

Jättesköna och finns även i vitt ifall någon verkligen vill ha hotellkänsla!

 

 

Sen har vi denna. Bäddset för dubbeltäcke är svåra att få tag på och är sällan billigt. 

När vi renoverade vår äldstas sovrum fick han ett dubbeltäcke till sin säng men vi hade bara en uppsättning med neutrala sängkläder.. som jag skrev.. det är inte lätt att få tag på!

249,- tycker jag absolut att ett bäddset är värt!

 

Är ni i behöv av ny textil så tycker jag absolut att ni ska klicka in er på CLUB EXPS !

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards