Alla inlägg den 23 september 2018

Av Natascha Lindberg - 23 september 2018 19:40


God kväll. Småttingarna har lagt sig för kvällen och i väntan på att dom faktiskt ska somna så passar jag på att uppdatera er om våran helg.


Idag har Jonas har åkt iväg på jobb och kommer inte hem förrän tis-kväll. Som tur är så är det inga viktiga tider eller möten som ska passas den här veckan, jag behöver med andra ord inte stressa för att få vardagen att gå ihop. Visserligen så stänger fritids tidigare imorgon men Simon har ställt upp och hämtar John imorgon, redan när han själv slutar. 


Igår hade vi en heldag i Borlänge. 


 


Behöver jag skriva mer?


Idag, förutom akuten då  har vi vart nere vi båthamnen här på Sanda och njutit av vädret. Ungarna älskar att kasta sten och hade säkert kunnat stå där i timmar om hade fått. Det vart en mysig stund och jag passade på att ta många fina höstbilder på ungarna. Vi bor så himla vackert.


 

Best friends forever

  


 


 


Min K Ä R L E K till min familj är obeskrivlig

och villkorslös!



Av Natascha Lindberg - 23 september 2018 18:03


Nu är helgen över och jag tycker vi har hunnit med en hel del, återkommer till det senare.

I vanlig ordning så fick det bli Biltema-lunch idag, ungarna älskar det.. det har blivit lite av en tradition att vi åker dit med dom en helgdag. När vi satt där och mumsade på vår korv så ser Jonas något i Johns öra..något som ser ut som en fästing... det inte bara såg ut som det, det var en fästing! 


Man har ju hört ett och annat om barn som har fått fästingbett.. borrelia. Den var så liten att vi inte visste om vi själva skulle kunna plocka ut skiten eller om vi skulle åka till Akuten. I hopp om rekommendation så ringde vi 1177, -Du har plats 10 i kön, den beräknade tiden är 40 min! Jag hade hört talas om KRY-appen, hur smidig den är och hur snabbt det går att få hjälp.. värt att testa tänkte jag. Från det att jag installerade appen tills det att en läkare ringde upp mig så tog det hela knappt 5 min! Jag är sjukt imponerad, hur smidigt som helst, jag fick min hjälp och vi åkte till Akuten som snabbt skickade upp oss på vårdcentralen och där plockade dom ut fästingen.

 

 


Jag kommer helt klart att använda mig av

Kry-appen hädanefter! 

Läkaren som ringde upp var supertrevlig och hjälpsam!


Till nästa vår tänker vi vaccinera ungarna

och oss själva mot TBE.


Men till er som har tröttnat på låååånga 1177 köer så rekommenderar jag starkt KRY app!

Det kanske inte alltid går så fort men absolut mycket smidigare!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards