Direktlänk till inlägg 23 oktober 2018

En sorglig dag

Av Natascha Lindberg - 23 oktober 2018 06:45


Godmorgon.

Knappt 20min kvar tills dess att vi måste bege oss till alla dagens måsten. Igår var det en sorglig dag, igår vart vi 1 katt mindre.. barnens absoluta favorit Ralph hade fått Cancer och vi var därför tvungna att avliva honom. Det fanns ingenting man kunde göra, ingen operation i världen kunde tyvärr rädda honom.


Redan för 3 veckor sen förstod vi att något var galet med vår yngsta katt Ralph. Att en robust hankatt skulle magra av sig så mycket och så snabbt, inte troligt! Bara dagarna innan hade vi bokat sterilisering för honom, vi avbokade det och bokade ist in en undersökning. Veterinären som tog sig an honom var superskicklig och bara efter några minuters klämmandens och kännande så kunde hon säga att det med störst sannolikhet var cancer. Lymfom alt. något jag inte ens minns namnet på. För att jag skulle kunna säga till barnen att vi verkligen hade gjort allt för Ralph så lät jag dom göra ett ultraljud. Mycket riktigt så var det lymfom.


Redan innan vi visste vad det var för fel på katten så pratade vi om hur vi skulle göra med allt om vi ev skulle behövdes avliva honom. Vi vuxna delade inte samma mening men efter att ha pratat med barnen så bestämde vi oss för att ta honom hem så skulle barnen först få säga hejdå! Han fick alltså följa med mig hem igen i fredags.


Inte helt oväntat att det vart mycket verkligt för barnen och det snålades varken på sorg och tårar. Men det är ju klart, han var ju en familjemedlem, deras bästa vän, smarta kompis. Han har legat där mitt i all kaos som en stor familj kan ha, mitt i där alla har tjoat och stimmat, på Sammys huvudkudde och under täcket hos Simon. Han var mest nere i källaren, det var där han trivdes!

 

Barnen fick möjligheten att följa med till veterinären, vara där för Ralph, se hur det gick till, finnas till för sin favoritkatt. Efter mycket om så valde dom stora att vara med. För Theo var det här något helt fruktansvärt och han stannade hemma. Hela helgen hade han vart ledsen, inte kommit till ro på kvällarna och har missat både en träning och en innebandymatch under dessa 3 dagar, fast än han var den som spenderade minst tid med Ralph så var det han som sörjde honom mest.. eller mest uppenbart.


Vid middagsbordet har aldrig vart tystare, kvällen har aldrig vart längre och man saknade det svarta lurviga djuret!Det var en sorglig dag, barnens första husdjur dör och det var inte av åldern. Kanske vart det det som kändes så konstigt för dom.. -Han var ju så ung!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards