Alla inlägg den 31 oktober 2018

Av Natascha Lindberg - 31 oktober 2018 20:36


 

För ett tag sen skrev jag ett inlägg som handlade om att min man hade en överraskning till mig. Jag visste inte vad eller knappt när vi skulle åka. Den 26/10 var allt jag visste. Jag var så spänd på att få se vad han hade hittat på. Han har aldrig under våra 10år lyckats överraska mig... eller jo, en middag tidigare i höstas! Torsdags morgon vakande jag som vanligt, tog en dusch och fönade håret. Strax därpå vaknade Jonas och småttingarna. Att han inte hade jättebråttom eller att han inte ens var stressad var det inget jag reagerade på, klockan var i alla fall bara strax efter 07 och han var påklädd för att gå till jobbet. Jag tänkte att han kanske hade tagit ut lite sovmorgon. Jag passade på att få en extra hand med att platta mitt hår.

-Jag är så exalterad, det är bara 1,5 dag kvar tills överraskningen.. sa jag

-Fast nej, vi måste åka om ca 1,5h

-Va? Nä?

-Jo, Du måste ha packat ihop en weekendbag och redo att åka om senast 1,5h

Därefter satt jag mig ner för att äta frukost, fortfarande helt inställd på att han skojade med mig. Ungefär då funderade jag på varför han inte hade bråttom till jobbet, för då hade ändå klockan hunnit bli 07:40.

-Jag kör barnen och du packar väskan... Vi ska till Prag och flyget går 13:30!


Ja men ni förstår, eller inte.. jag förstår knappt! Han hade planerat det här ända sen i somras. Kollat upp hotell, läst recensioner och kollat upp läget. Han hade grundligt tänkt på allt! Han vet att såna saker är "viktiga" för mig, att om man ska.. så ska man göra det riktigt! Och visst gjorde han det hela bra, helt perfekt! Hotellet låg centralt, fina recensioner, sängarna perfect och det viktigast... frukosten(!) den var amazing, jag kommer länge att drömma om den! Nu var ju hotellet det viktigast och vi spenderade ju faktiskt inte så mycket tid på hotellet men tillräckligt för att kunna säga att det är absolut det bästa hotellet jag har bott på! Det låg mitt i gamla stan, mer centralt än så kan det inte bli!

 

 

Prag, vilken fantastisk stad! Skillnad på Prag och Budapest som vi besökte för 2år sen är att arkitekturen! I Budapest besökte vi sammanlagt 5 olika platser runt om stan för att se fantastiska byggnader, historier och andra sevärdheter. I Prag finns arkitekturen överallt, historier finns i vartenda hörn på varenda gata! Dom steniga gatorna, vackra byggnader och kyrkorna. Mysiga fik, sagoliknande restauranger och småpubar. Prag är enastående, helt fantastiskt vacker! En dag vill jag åka tillbaka, en dag ska jag stå där i gamla stan, mitt på torget uppleva allt det där igen! Staden som verkar aldrig sova, gatushower och livemusiken!

 

 

Jag kan inte ens med bild beskriva hur vackert

det är i Prag..

Det är något som bara måste upplevas!

 

 

För en stund, bara för en stund så fick vi vara VI två. Vi utan barn, man & fru och bästa vänner! Vi åt och drack gott, vi pröva nytt och konstigt. Vi hade en fantastisk weekend jag och han!

 

  

Känslan att få vara nykär igen..

ja men finns det något bättre?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards