Alla inlägg den 4 november 2018

Av Natascha Lindberg - 4 november 2018 20:00


 

Gokväll!

Söndagssysslorna är gjorda och resten av kvällen spenderar vi i soffan.

 

Jag och Eddie har idag vart på barnkalas. Som stor familj med många barn så hinner man med att testa, utesluta och sätta upp nya "riktlinjer" Just barnkalas, det vill säga kalas under 4 år går helt bort här hemma. Det blir mindre stress och mindre planering om barnen är tillräckligt stora för att förstå, roa sig själva och kunna torka sig själva efter ett toa besök. Det blir även roligare för barnen om dom inte behöver ha med sig mamma eller pappa på barnkalas, bekvämare för oss vuxna också. Jag lägger hellre fokusen på barnen än mammor och pappor på kalaset. Ni vet, man ska vara trevlig, samtala och underhålla dom vuxna med...

Men jag är sjukt imponerad av dom föräldrar som klarar att genomföra småbarnskalas!

Just det här kalaset var alldeles lagom, 1,5h och dom var bara 4st.

 

Idag har pärlan fått vinterdäck, Jonas som inte har känts sig riktigt 100 idag tog hjälp av vår äldsta. Egentligen borde däcken ha suttit på redan i förra veckan.. men som alltid så kommer 100 saker i mellan och det blir inte gjort. Eftersom vi har en bit att åka i helgen så är det ju bra att det vart gjort nu. Barnen har fortfarande inte listat ut våran hemliga resa.Det har ju heller inte underlättat för dom med mina kryptiska ledtrådar. Egentligen är det inte en big deal, jag menar det vi ska göra. Tanken är mest att vi ska hitta på något tillsammans, bortanför hemmet, deras datorer och andra saker som kan vara "viktigare" än tiden tillsammans. Jag är i alla fall sjuk taggad och jag hoppas dom också ska tycka att det är kul!

 

Jag hoppas att Jonas kryar på sig snabbt och att inte mansförkylningen tar hans liv. Ni vet, den där förkylningen som bara män får, den som är värre än att föda barn. Jag har mer eller mindre beordrat honom att vara hemma imorgon. Han i sin tur som får dåligt samvete tycker att han behövs på jobbet och borde härda ut. Men nej, jag känner att om han nu åker till jobbet och riskerar att bli ännu värre.. då blir vi lidande! Dessutom har vi 100 olika saker att göra den här veckan. Träningar, kalas, läkartider m.m, men andra ord så behövs han här mer än på jobbet den här veckan!

 

 

En härlig vinterbild, första vinterbilden för säsongen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards