Direktlänk till inlägg 26 november 2018

Ny familjemedlem

Av Natascha Lindberg - 26 november 2018 21:23


Oj vad tiden går, jag hinner inte med något..

Igår var det julmarknad i Nusnäs och det innebär att det är endast 1v kvar till 1 advent.

Allt jultjafs ska fram, tomtar, röda gardiner och diverse småkrafs som är allt annat än fint.

Jag älskar julen, det gör jag.. men just julpynt är inte riktigt min grej. Jag gillar stilren och eftersom det är så mörkt den här årstiden så vill jag gärna ha det ljust omkring mig.

Jonas han äskar det röda tjafset, vill gärna ha stora mörka röda gardiner, som vi faktiskt har haft nått år(!) men dom senaste åren har vårt hem gått i vitt och silver... och självklart nån röd tomte här och där.

Julgran, den däremot ska vara stor, tät och ska ha ett snyggt välgenomtänkt färgtema!

Det ska vara en riktig Kalle-Anka gran.


Julgran ja, jag vet dock inte om det kommer att funka i år.

I fredags var jag och vår äldsta i Hedemora och hämtade hem vår nya familjemedlem, en liten kissemisse som vi har valt att kalla Ragnar! Faktiskt så såg vi bild på honom redan dagen efter att Ralph hade gått bort, han är så lik vår Ralph. Kanske var det just därför som vi kände att vi bara måste ha honom, det kändes som ödet.


Nu har han bott hos oss i 3 dagar och det känns som om han börjar känna sig hemma. Dom två första dagarna var han väldigt skygg och det kändes som om han gömde sig av minsta lilla djupa andetag. Han låg under soffan och väntade hela tiden på att det skulle bli helt tomt på småfolket innan han vågade fram sin lilla nos under soffkanten. Idag är han med oss hela tiden. Han gillar att busa och vill gärna inte vara ensam.



Vi hade faktiskt inte sagt något till dom andra barnen. Lite för att dom skulle få sörja Ralph, lite för att dom inte skulle bli besvikan ifall något skulle gå "snett" och mycket för att det skulle få bli en överraskning.

Och visst vart dom överraskade och glada över att få en kattunge.

 

Vi välkomnar vår nya familjemedlem Ragnar!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards