Alla inlägg under december 2018

Av Natascha Lindberg - 29 december 2018 21:04


Det har verkligen vart en frostig helg, temperaturen har legat på minus hela hela helgen.


Igår kväll började vi fundera på nästkommande semester. Vi jag har hela tiden sagt utomlands. Helst Egypten! Vi har vart där 2 gånger nu jag och Jonas, vi älskar stället. Däremot är Egypten mer än bara ett stort hotellområde. Landet ska vara helt fantastiskt, människorna är vänliga och alla dess pyramider är legendariska. Vi har bra sett hotellområdet..

missförstå mig rätt, det är jättefint, allt det du behöver finns där på området och 7 olika restauranger.. men vi vill se mer! Vi har därför bestämt oss för att åka tillbaka dit en annan tid, då barnen är stora och vi kan åka själva. Just nu.. när barnen är små så känns en

All Inclusive resa mer praktiskt!


Men nu då, vart ska vi åka istället?! 

Vi har kollar på Nazar. Ett resebolag som vi kollade på redan förra gången vi åkte utomlands. Vi vågade då inte åka med ett "okänt" bolag och det naturliga valet föll på Tui. Nu är vi alltså tillbaka på samma bana som sist och jämför priser mm mellan Nazar och andra bolag. Hur jag än vrider och vänder på det hela så handlar det om tusenlappar i skillnad. Nazar skulle vara ett bättre, mer ekonomiskt alternativ för vår stora familj! 


Tidigare idag slängde jag ut en förfrågan i en "resegrupp" på FB med mer än 38 tusen medlemmar och vart glatt överraskad över all positiv feedback ang Nazar. Det känns alltid mycket bättre när man får saker man själv är osäker på bekräftat av andra.

Det blir mer av en To go-känsla, 

Don´t you think?


Frågan återstår, vart ska vi åka?!

 

 

Av Natascha Lindberg - 29 december 2018 19:19


 


Slutat röka, jag kan ärligt säga att det är det bästa jag har gjort! Den 15/12-2017 har jag vart rökfri i 1 år. Jag vågade inte hoppas på att jag faktiskt skulle lyckas hela vägen. Jag trodde att jag skulle hitta mig en väg in igen, en ursäkt för att få ta till den där ciggen ännu en gång.. så som många gånger förr! Jag såg hinder långt innan jag slutade.. semester, kaffe på altanen, festen... efter maten. you name it! 

 

Att sluta röka är inte enkelt men det är inte en omöjlighet! Att ha rökt i 1, 5, 10 eller en 50 år har ingen som helst betydelse på den dagen du beslutar dig för att sluta, det är precis lika svårt oavsett rök-år! Men det måste vara ett beslut, ditt beslut, din vilja, för din skull! 

 

Jag hade inte berättat för någon om mina planer, inte mer än för Jonas. Jag hade inte orkat med "tjatet" varje dag -hur går det, blir du sugen, är det jobbigt, mår du dåligt. Jag tycker det är jobbigt än idag att få frågan! Jag sjukskrev mig och sov mig igenom nästan en hel vecka innan jag fick tillräckligt mycket mod att våga vistas bland rökare. Jag undvek raster tillsammans med andra, höll mig sysselsatt och tränade en hel del.

 

Ciggen var min bästa vän, den fanns där, alltid! Till telefonsamtalet, när jag var ledsen, arg eller stressad. Den fanns där då jag också var glad, upprymd eller firade. Kaffet smakade bättre, samtalen vart roligare och rasterna mer avslappnande! Jag tog till slut modet och bestämde mig för att sluta...Min bästa vän, nu skulle allt det ta slut! 

Ni kan då föreställa er min irritation när frågor så som -hur mår du, är du sugen, är det jobbigt ställdes till mig?!

När ni nu har läst min känsla kring ciggen, vad den faktiskt betydde för mig, hur den påverkade mig...

Hur tror du att jag mådde eller hur det gick... och om jag var sugen?

 

Nä så jag sa inget till någon. Det var min fight, mitt val...och jag behövde göra det själv, för mig själv! Inte ens barnen visste, jag ville ju inte göra dom besvikna ifall det inte höll enda ut!

 

Jag kommer då och då på mig att tänka på cigg. När jag äter mat på en uteservering, tar ett glas vitt i trädgården, på kafferasten m.m 

Jag får i samband med det ångest och hjärtklappningar. Jag vill ju verkligen inte tillbaka till den tiden, då hela mitt liv kretsade kring den där ciggen, för tror mig.. det gör den!

 

Jag kan inte vara säker på att jag för alltid kommer vara rökfri. Jag vet däremot med all säkerhet att jag kommer bli sjukt besviken på mig själv om jag tillåter mig falla dit igen! Det är inte värt det! Jag hoppas någonstans att genom att jag har slutat röka så har jag ökat mina levnadsår för mig själv, mina barn och barnbarn! 

 

Till alla er som inte röker men som kanske har någon som har och nu har slutat..

Det är jobbigt, det kommer stundvis alltid vara jobbigt.. av olika själ. 

Till er alla som vill sluta röka... första steget är att vilja! Finns det vilja så finns det styrka!

 

Grattis till mig, 1 år som rökfri, mindre stressad 5 barns morsa! 

Av Natascha Lindberg - 28 december 2018 20:45


Idag mår jag bättre, det vart inte värre än en rinnande snuva och en lätt febertopp inatt.. men nu mår jag mycket bättre. Jag kan inte säga detsamma om Jonas som har mer eller mindre legat i sängen hela dagen. Jag har försökt påskynda hans tillfrisknandet genom att hålla mig själv och barnen på avstånd. Det måste ha fungerat för ikväll mår han mycket bättre och jag hoppas att hans döds-förkylning är över.

 


 

Mina fina killar!

 

 

Han där som alltid steppar upp när man behöver det! 

 


Jag har precis kommit hem ifrån en bio-date med en vän "Lyckligare kan ingen vara"

För att vara en Svensk film så tycker jag absolut att den är sevärd! Handlar om en vardag som är äkta och lätta att identifiera sig med sig med. Kanske inte en biofilm men något ett se hemma i soffan till en stor skål godis.


Godis ja. Den jäkeln som har köpt hit godis borde spöas upp jag själv då! Jag har på kort tid skapat ett sånt sockerberoende, jag kan inte bara låta bli! Överallt finns det godis. Varje kväll lovar jag mig själv:

-inget mer nu, imorgon äter jag inget godis, nu jä*lar får det vara bra! 

Kvällen efter sitter jag där med en av dom många chokladaskarna som vi eller barnen har fått och mumsar i mig.

Jag skojar inte när jag säger att vågen visar +1,5kg sen 2 veckor tillbaka. Om barnen inte ser upp så äter jag nog upp dom också snart! Efter nyår får det blir en seriös utrensning av allt sött här hemma. Jag vet inte vad som har vart värst att sluta med.. rökningen eller sockret?!

 

Har ni några husmorstips på att sluta med sockret? För det är seriöst ett beroende!

 

 

Av Natascha Lindberg - 27 december 2018 18:00


Både jag och Jonas har känt oss hängiga ett par dagar och jag är helt säker på att jag hade feber inatt.. men eftersom Jonas också är sjuk så förstår ni säkert att han är mer sjuk än mig, ni vet den där förkylningen som män drabbas av?! Det är alltså lika bra att bita ihop och låta honom bli frisk först.


Eftersom Jonas, under ett obevakat ögonblick råkat swisha Theo en stor summa pengar på julaftonskvällen var därför jag och Theos pappa tvungna att åka in till stan idag och rätta till felet. En dag man inte vill vara ute i trafiken pga av alla tokiga mellandagsshoppare. Det hela gick ju jättesmidigt och fort och vi passade därför på att lusta oss på Waynes efteråt. Jag gillar att spontant hitta på något med barnen då och då, ensamma.. dom gillar det lika mycket.


 


Jag hann inte mer än innanför dörren förrän huvudvärken slog till och feber likså och dom nästkommande 2h låg jag däckad i sängen. Jag känner inte alls för att bli sjuk nu. Finns ioförsig inget bra tillfälle att bli sjuk.. men helst inte när man har semester!

 

Trevlig kväll på er!



Av Natascha Lindberg - 26 december 2018 16:15


Julen kom och julen gick... som alltid med en världens fart!

Förutom att Theo saknades så känner jag att julaftonsdagen var helt perfekt. Vi vart många, det vart emellanåt något högljutt och vissa stunder något kaotiskt men jag hade inte velat haft det på något annat vis! 

Maten räckte till och barnen såg ut att vara mer än nöjda med alla sina klappar.


Vi hade faktiskt sparat en klapp vart till barnen tills dess att alla andra hade gått hem. The top off the top. Just av den anledningen som jag skrev om där uppe.. dom var nöjda med det dom redan hade fått. Vi vill inte uppfostra dom till att det ska vara någon självklarhet att få just allt det man önskar sig, speciellt inte när saker dom önskar sig kostar flera tusen var! Ni skulle ha sett deras miner, genuint överraskade! Sånt älskar jag hos barn, den äkta känslan då dom blir överraskade på riktigt. Sammy fick sina delar till datorn och Simon sin gamingstol. 

 

     


Dagen efter spenderade vi med att inte göra någonting! Jag varken tvättade, städade eller ens gjorde mat..

Det fick vara stökigt, rena kläder fanns det och micron värmde resterna från dagen innan.. både lunch och middag. 

Däremot passade vi på att ta en promenad i finvädret!

 

 

 

Julklappar

 

 

Jonas gillar ju elektroniska saker.. självklart fick jag något sådant av honom i julklapp.

Passar mig perfekt eftersom vår lilla djävul-katt hade bitit sönder mina gamla.

 

 

Ni då, fick ni några julklappar.. eller har ni slutat med sånt?

Jag kommer aldrig växa ifrån julklappar, varken att ge eller få.

Till Jonas gav jag en julklapp som är för oss båda. Det blir en kryssning med show, mat, dryck och Delux-hytt. Vi har länge pratat om att se Raw Comedy i Sthlm men också att vi skulle åka på en liten kryssning... nu blir det båda. 

 

God fortsättning!

 

 

 



Av Natascha Lindberg - 25 december 2018 15:25


Sammanfattning:

Jag har älskat min kalender, från den första till sista lucka! Jag kan ärligt säga att jag har aldrig använt mig av så många produkter förr, det har aldrig intresserat mig. Jag är och har alltid varit ganska okunnig på sånt, jag har hållit mig till nödvändigast! NU(?) det finns så mycket som jag inte kommer kunna vara utan! jag uppdaterar med mina favoriter i ett nytt inlägg sen.


 

Trots stressen som dom allra flesta säkert känner så här kring jul så har jag inte haft möjligheter att testa den. Enligt några recensioner som jag har läst så ska den lilla rackaren ha fungerat för många.

 

 


 

Just när det kommer till sminkborstar så är jag kassast av kasst. Breda, långa, smala, tjocka..?

Jag äger typ 3 st olika borstar och insåg nu att jag typ "saknar" 10 olika borstar.

 

 

Jag har alltid älskat att bada. Det är väldigt avslappnande och harmoniskt...

om det inte vore för dom små liven som efter en  stund står och ropar:

-mamma, mamma, jag vill också bada med dig


 

Den här ska jag testa ikväll.

Som om jag inte hade nog långa kvällsrutiner redan.


 

Den här kommer vara en favorit i min numera väldigt fulla sminkväska!




Av Natascha Lindberg - 21 december 2018 11:12


VAB med ett stort barn, jag säger då det... vilken lyx!

Redan igår kväll hade han svårt att somna för att magen gjorde ont, han vaknade inatt och grät...lik så i morse.

Eftersom jag vet att han verkligen har sett fram emot elevens-val i hallen så vet jag att det här inte var ett skådespeleri från hans sida. Vi började förmiddagen med att se en Sune-film och fortsatte med en Julfilm. Någonstans i början av julfilmen somnade jag och vaknade 12:30! Under hela tiden låg han och höll mig i handen. Det hör till ovanligheterna att våra äldsta är sjuka. Jag har faktiskt inte vabbat Theo sen 2016!


Nu har jag alldeles precis kommit hem från en 11km lång promenad. Jag kan faktiskt helt ärligt säga att jag inte riktigt hållit mitt nyårslöfte, 30min promenad minst 1 dag i veckan. Jag får nöja mig med att jag faktiskt har hållit igång med träningen... räcker inte det?


Dagens lucka.

Ska testa den redan kväll!

 

 

 

Av Natascha Lindberg - 18 december 2018 19:51


Det är allt bra jobbigt att kliva upp nu på morgonen. Fast än att jag faktiskt har fått sovit relativt bra så har jag känt mig helt slut på morgonen.. Men jag försöker att påminna mig om att vi snart blir jullediga, nästan 2v i streck!


Igår var jag och fick min telefon lagad, min telefon som inte ens är 6 månader gammal. Men jag har mig själv att skylla! Det var en morgon, precis som vilken annan morgon som helst.. ni vet sen sån där stressig morgon där ingenting går som planerat! Jag skulle stressa bort till bilen, sprang och tappade min telefon. Jag har både skärm och skalskydd på min telefon, trots det lyckades en litet kort träffa precis mellan skydden, vi pratar om millimeter stor ytan! Så jäkla otur! Känns så värdelöst att behöva lägga ut tusenlappar på en reparation precis innan jul.



Fattar fortfarande inte riktigt vad den här ska göra men jag tänker att jag testar den!



 

Den här rackaren har jag faktiskt slagit in och ska ge bort den till min chef.

Hon älskar att testa nya lotion och liknande produkter.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards