Alla inlägg den 10 januari 2019

Av Natascha Lindberg - 10 januari 2019 20:30


Hallå!

Småttingarna ligger för natten och jag har precis sorterat, vikt och staplat högar med familjens alla underkläder. Har ni en aning om hur mycket sånt det blir när man inte har tvätta det på 2 veckor?! Vi är 7 i familjen, i snitt 4 duschdagar per person.


Taken är att skriva ihop ett litet "kika in" inlägg för att sen försöka plöja av 2 avsnitt av Greys innan Jonas kommer hem ifrån Stockholm. Jag hade iofs samma tanke och plan redan igår kväll, men livet och vardagen kom emellan och innan jag visste av.. så var det dags för sängen. Jag som hade sett fram emot lite egentid framför tv.


Det blir många resor till Stockholm det här året. Redan nu vet jag 5 inplanerade och bokade resor ner till storstaden. Både nöjen och jobb.. och ska jag vara helt ärlig så vet jag inte vilken resa jag ser mest fram emot.

Resa ja, vi har fortfarande inte hittat resan vi vill åka på.. bara när. Pga kostnaden så har vi beslutat oss för att resa i aug, det är då resebolagen har sin lågsäsong. Det kan skilja ca 10 tusen mellan samma resa men olika datum. Vår äldsta som till hösten börjar första året på gymnasiet har beslutat sig för att stanna hemma, ett klokt och moget beslut. Tråkig med det är fint att se att han har ett ansvarstagande! Theo har redan en inplanerad resa med sin pappa och vi kan därför inte ansöka om ytterligare en ledighetsvecka. Som det ser ut nu så blir det vi, småttingarna och Sammy som åker iväg till hösten.


Det är galet vad åren går, gymnasium om knappt 6 månader. Han är fortfarande lite osäker på vilken linje han ska välja men som det ser ut nu så kommer han att bo kvar hemma ett tag till. Men sen då, blir vi gamla när han flyttar hemifrån... hur funkar det. Vi vet inget om att vara föräldrar till en vuxen, vart går vår gräns som föräldrar då? Jag har många funderingar! Han verkar inte ha en enda?!


Nej hörrni, ja tar och ser mina avsnitt innan det är dags för sängen!

Imorgon är det fredag och helg, har ni några planer för den?

På lördag tänkte vi åka ut till byn och dansa ut julen med småttingarna.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards