Alla inlägg den 18 februari 2019

Av Natascha Lindberg - 18 februari 2019 20:36


Go´kväll. 

Ikväll har jag en bultande huvudvärk som strålar mot axlarna. Det ska då alltid vara nått!


Efter en hel veckas frånvaro från gymmet är jag äntligen back on track. Jag har alltid en förmåga att slita ut mig första passet efter ett långt uppehåll, vilket resulterar i att jag kommer ha en fruktansvärd träningsvärk imorgon -och då har jag ett nytt pass att ta tag i! Jag har tills nu vart den enda i familjen som har vart träningsintresserad, jag har haft gott om tid att träna och har haft lätt att få in den i vår redan tajta vardag med jobb och barn.

Nu när Jonas har börjat träna 4-5 ånger i veckan så är det inte lika lätt. Det blir att man avlöser varandra vi dörren.

Missförstå mig rätt -jag är jättestolt över att han har tagit tag i sin hälsa!


Igår hade jag och vår äldsta en lite diskussion om varför jag tränar och äter så som jag gör.

Just nu, just idag är det pga att jag vill ha energi och ork att klara av min vardag. Orka leka med mina barn, jobba effektivt och kunna äta mer eller mindre vad jag vill. Det hade jag inte haft ork till om jag har vart överviktig! Kanske kommer det som en chock(?) men jag har faktiskt vart överviktig, i samband med mina graviditeter  -Med Theo gick jag upp 30 kg! 

Men jag gör det också för förebyggande syfte. Jag vill ju fortsätta leva, resa och äta gott även när barnen har blivit stora -jag tänker också på mina framtida barnbarn.

Låt oss vara ärliga, att äta vad man vill, när man vill och dessutom inte träna.. efter att man har passerat 30 - nä det funkar liksom inte! Så jag gör det hårda arbetet nu för att i framtiden kunna njuta lite mer utan att vara orolig för diverse olika sjukdomar! 

Jag mår bra över att träna och att ha koll på vad jag äter vilket är mer nu än tidigare. Jag gör det inte för någon annan än mig själv. Det stärker mig både psykiskt och fysiskt!

Några frågor på det?


Dags att ladda inför sängen, kom ihåg -sömnen är minst lika viktig!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards