Alla inlägg under februari 2019

Av Natascha Lindberg - 8 februari 2019 12:15


Nyduschad, rena kläder och renbäddad säng.. -finns det något bättre än det? 

Speciellt om man har vart sjuk i några dagar! Man känner sig alltid lite mer frisk efter att ha gjort alla dessa saker.


Redan i måndags kväll kände jag av hur dålig jag mådde, svettningar, öm i kroppen och snoret rann så som en trasig vattenkran! Årets andra förkylning hade slagit till och det fanns ingenting jag kunde göra för att stoppa det. I vanliga fall är det ju barnen som blir sjuka den här tiden på året, alltid? Vabruari har nu en helt annan innebörd för mig! 

Idag, 4 dagar senare mår jag så mycket bättre. Jag känner mig överkörd och öm men numera pga liggsår!  Igår kom Jonas hem och kände sig inte alls pigg och jag trodde nu att det var hans tur att bli sjuk, idag mår han bättre. Det är en lurig förkylning som vi alla har haft att göra med!


Fredag va, och inte alls lika kallt så som dom senaste veckorna. 

-Nu får det vara bra med snö, sa Eddie här om dagen och tittade ut.. -nu räcker det!

Jag kan inte annat än att hålla med honom det, hur mycket mer snö kan det komma?!

Betyder det här att vi även får samma/lika sommar som förra året, då allt var torrt, det brann och värmen som var outhärdlig? 



Vad har ni för planer för helgen?



Av Natascha Lindberg - 4 februari 2019 18:45


Hallå.

Jonas har åkt iväg till gymmet och själv har jag precis landat vid köksbordet med en kaffe.

Det glädjer mig att han efter så många år har börjat ta hand om sig själv, äter rätt och tränar -regelbundet! Själv har jag halkat efter, sjukdomarna avlöser varandra och jag kommer liksom inte tillbaka till rutinerna. Just nu dras jag med årets andra förkylning.


Idag hade jag ett säljarmöte med en av företagets gamla "veteraner"

Han är liksom lite allt-i-allo och jobbar som säljare för flera olika företag, inkl. oss. Han är närmare 90 år och "vägrar" gå i pension, han verkligen älskar sitt arbete! I flera år, typ i oändlighet så har mina chefer haft hand om honom, idag "duger" bara jag. Inte ens när han ringer är han nöjd med att samtala med någon annan mig, han ber hellre om att få återkomma än att prata med någon annan. Jag "älskar" han -och han mig! Tänk att man fästa sig så vid en annan människa, som man dessutom knappt känner!?

-Du ska vet att jag gillar dig, du är inte krånglig -inte ett endaste dugg, det vill jag att du ska veta.

Det är klart man blir glad när man får hör sånt!


Jag är nog ganska "känd" för att vara okomplicerad. Jag är oftast väldigt rak för rak och krånglar sällan till det. Jag har genom åren lärt mig att vara något mer ödmjuk och försöker känna/tänker mig för innan jag öppnar munnen. Jag klickar bäst med likasinnade. Jag har oerhört svårt när jag inte kan förstå mig på människor. När dom säger en sak men menar/gör något annat -väldigt förvirrande! 

Krångla inte till det -eller dig!

Att sen alla inte riktigt uppskattar det, ja -är det inte alltid så?

 

Till något helt annat..

 

 

Vårens nyheter börjar hitta sin väg in i butiken, bl.a., 

Boel & Jan

 

 

 

  

 

 

 

Jag älskar allt med små läder/skinndetaljer!

 

 

Av Natascha Lindberg - 2 februari 2019 14:30


Jag kan inte vara annat än nöjd, stolt och lycklig för att jag får och för att han vill vara en av mina ungar på min rygg!

 

  

Jag vet att det finns dom som undrar men kanske inte vågar fråga..

👉HÄR kan ni läsa om varför jag inte har tatuerat in Sammy... än!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards