Alla inlägg den 8 april 2019

Av Natascha Lindberg - 8 april 2019 08:56

 

Det är många fel på en bra häst -brukar en av mina kollegor säga om mig.

Jag börjar tro att det stämmer! Helgen har jag spenderat på smärtstillande receptfria tabletter. Redan fredag eftermiddag började jag känna av besvär i tandköttet runt en baktand -jag blir så trött!! Jag har på 5 dagar besökt tandläkaren 4gg. För mig så har en sån otrolig tandläkarskräck är det här ingen höjdare. Jag hoppas på att det ska kännas bättre efter dagens besök hos tandläkaren. Hur mycket otur kan man ha med kropp och hälsa?! 


Lördag vaknade vi alla till ett riktigt vinterland. Kändes sjukt deprimerande att kolla ut genom fönstret och se all snö som hade kommit dagen innan och under natten. Envis som jag är vägrar jag att gå tillbaka till vintern och hade alltså inga som helst planer på att gå ut och njuta av dagen. Det finns inte en chans att jag tänker plockar upp vinterkläderna igen. Dom är tvättade och lagrade -punkt! Nu vill jag ha vår och sommar. Istället satt vi barnen i bilen och for till Borlänge och Leos Lekland. Jag älskar såna helger -oplanerade dagar. Man liksom tar det som det kommer utan en massa stress. Barnen älskade det, vi älskade det -det var en perfekt dag. Hur var din helg?


Nu har en ny vecka börjat. Idag kommer Theo hem ifrån sin pappavecka och det är återigen fullspäckat med innebandyträningar -som tycks alltid hamna på tidiga eftermiddagar när han är hos oss?! Som idag -16.00?  Jag måste alltså sluta arbeta redan klockan 15 för att hinna igenom trafiken. Jag är så tacksam att hans bonuspappa ofta ställer upp med att skjutsa och hämta från träningar -det blir oftast varannan gång. 


Jag är bortskämd med ha en sån fantastisk pappa/bonuspappa till våra barn. Han ställer mer än gärna upp och Theo har precis samma längtan efter Jonas som han har efter mig -om inte mer ibland. Dom två har en sån naturlig relation med varandra. Mycket tror jag det handlar om att vi redan från början var överens om att det inte skulle vara -dina, mina och våra! Ingen skulle någonsin känna sig åsidosatt eller mindre viktig bara för att nån har hittat på ordet "kärnfamilj" I vår familj är blod inte tjockare än vatten -för att leva behövs båda!

Håller du inte med?

 

Ovido - Quiz & Flashcards