Direktlänk till inlägg 22 april 2019

Påskhelgen

Av Natascha Lindberg - 22 april 2019 20:29


Den kom långsammare än den gick. Det känns ganska tråkigt att jag inte fick så mycket tid ihop med min familj. Jag kom hem sent för att nästkommande dag åka tidigt. Jag intalar mig att det var värt det -både för ekonomin men också eftersom jag såg hur bra det faktiskt vart i butiken -hur välbehövlig den här uppfräschningen faktiskt var!


Jag såg trots det till att vara med barnen när dom hade äggjakt. Kvällen innan satt jag och Jonas tillsammans och målade små skattjakts-ledtrådar som vi sen la i 8 olika små ägg -gömda överallt. Påskharen lämnade sen den första ledtråden tillsammans med en hatt och fjäder på bordet i vardagsrummet. Ni kanske kan förstå deras lycka när dom vaknade på morgonen själv hade jag dock inte hunnit komma upp ännu för att se deras lyckliga ansikten.



  

   

Dom tyckte skattjakten var superrolig och hade önskat att den vore ännu längre -något vi lovade att vi skulle framföra till påskharen till nästa år!

 

  

Vi tyckte det hela va så roligt att se att vi även fixade en skattjakt till vår äldsta- Han hade sen några dagar tillbaka förlorat lite av sina elektroniska förmåner och vi tyckte det var väldigt roligt ifall han kunde "tjäna" tillbaka den -med hjälp av skattjakt. Jag tog hans tangentbord, skrev en lapp om att påskharen hade tagit den och att han nu hade endast 5 min på sig att hitta den med hjälp av små ritade gåtor. Jag tror kanske att jag och hans pappa hade lite mer roligt än han -men han fullföljde hela jakten och hittade sitt tangentbord -dock inte i tid! Han fick trots det tillbaka sina förmåner. Vi trodde väl aldrig att vi skulle få se han springa.


Resten av förmiddagen la han tid på att hjälpa sina småsyskon med att måla påskkort -som han sen ställde upp på att följa dom runt på sanda för att dela ut. Snyggt klädda i skjortor, hatt och en varsin påsen gav dom sig ut för att knacka dörr -följd av sin storebror på sin hoverboard. Eddie tyckte det hela var helt förtjusande roligt och skötte sig mer än väl. Efter ett par timmar kom dom tillbaka med godis och pengar som kommer räcka i flera veckor framöver om inte deras pappa hittar in i godisskåpet. 

 

 


Jag älskar den här bilden. Simon har tagit den medans dom var ute och påskade. 

Helt rätt, fångat i ett ögonblick utan förvarning -det kan inte bli mer äkta än så!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards