Direktlänk till inlägg 25 april 2019

Misslyckats!

Av Natascha Lindberg - 25 april 2019 14:52


Jag är en person som trivs bäst i en kontrollerande miljö. Jag vill gärna själv kunna påverka och bestämma. Jag är en person som gärna tar egna initiativ. Jag skulle väl säga att jag är den som hellre styr än att blir styrd. Jag är också den som går efter linjen "gör det själv och det blir rätt från början" 


Som jag skrev tidigare i våras som sökte jag 2 st sommarvikarier till butiken. Jag var supertaggad på att hitta dom där 2 som vi har saknat och önskat att vi hade hos oss -dom som vi inte ens visste om dom fanns. Jag la ut en annons, fick jättefin respons med många ansökan och boka sedan in dom jag tyckte var mest intressanta på en arbetsintervju. Tyvärr hände handen mitt i det här, den inplanerade renoveringen i butiken och som ett straff på det har jag fått något som liknar en nackspärr. Det är oklart om det gör ihop med min han/arm eller om det är en påverkan av en överbelastning från i helgen -hur som helst, jag kan inte arbeta! 


Idag skulle jag ha träffat en som ska provjobba för en eventuell anställning i sommar. Jag var ju så taggad på det. Det var ju jag som skulle hitta dom där 2! Istället har jag fått delegera det vidare till en av mina kollegor. Jag tvivlar inte en sekund på att hon inte kan göra samma jobb som mig, hon är precis lika duktig. Kanske är det en avundsjuka som jag känner att det kanske ses mer som om det är hon och inte jag som har "hittat dom" -do I make sense? 

Jag gillar inte att delegera, jag gillar att göra saker själv -det blir rätt då! Jag känner väl mig kanske besviken och lite misslyckad över att jag inte har kunnat ro in båten ända in till hamnen! 

 

 

Jag kan ärligt inte minnas när jag sist inte hade ont någonstans. När dagarna bara flöt på och att jag kände mig oövervinnerlig. Jag har alltid vart i mitt ess, alltid veta hur jag ska göra, alltid gjort mer än vad som förväntats av mig. Jag vill få tillbaka mitt gamla jag, känna mig som mitt gamla jag, känna att ingenting är omöjligt! Det känns klyschigt att säga det det men "man vet inte hur bra man har det förrän man inte har det"! Kanske borde man vara lite mer tacksam, kanske borde man vara lite mer ödmjuk mot livet!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards