Alla inlägg den 28 april 2019

Av Natascha Lindberg - 28 april 2019 20:25


Nu är det äntligen här, sommaren 2019 -nästan 1 månad tidigare än vanligt. Än så länge är värmen hanterbar men det är dags att besluta om vi ska köpa oss 1-2 eller 3 AC. Mest outhärdligt är det för John och Theo. Solen ligger över deras rum från lunch till kväll. När det är dags att sova så har rumstemperaturen stigit till 29 grader. 



Helgen har vi spenderat med att vårstäda. Igår packade vi en full släpvagn och for till tippen -att man kan ha så mycket skrot. Allt från gamla hockey/innebandymål, barnens slitna snömadrasser och gamla badbaljor. Finns det nått värre än en massa bråte och trasiga leksaker utspridda på gården? 

såna där "kan vara bra att ha prylar"


För ca 5 år sen fick vi en jättefin sandlåda av min morbror -den har använts flitigt av barnen. I helgen fick den nya hela plankor, gångjärn färg och ett par handtag.


 

Dom duktigaste småmålarna på hela Sanda

 

  

  

 

Nu kan dom leka i den i minst 5 år till.

 

Nu är helgen över men det står inte på förrän vi har helg igen. Det blir en kort vecka nu eftersom vi har en röd dag mitt i veckan -på onsdag är det valborg. Vi hoppas på väder och ska i såna fall cykla bort till harbacken och titta på kasen.

 

btw, cykeln -jag kunde inte låta blir! När jag i fredags var där för att hämta stöldförsäkringen passade jag därför på att påpeka mitt missnöje. Jag förklarade situationen och fråga därefter  "har ni repor på alla era cyklar eller hade han helt enkelt inte kolla på kampanjen"?

Nu handlade det längre inte om att jag skulle byta cykeln till en repfri -jag ville undkomma känslan att dom kanske pratade om mig, att dom tog mig för en kund som dom kunde "lura" 

Min känsla efteråt -obeskrivlig lättnad! 

 

 

Av Natascha Lindberg - 28 april 2019 20:08


Jag har redan börjat tagga vår utlandsresa -knappt 4 månader kvar. Jag har redan påbörjat checklistan. Vi har hunnit med vaccinationen, kollat upp vår supertäta reseförsäkring och i fredags var vi och gjorde pass.

 

Visste ni att man numera måste boka tid för att göra pass -något jag personligen tycker var jättesmidigt! Vi kunde själva boka en dag och tid som passa oss båda. Klicka HÄR och följ sen instruktionerna -enklare än så blir det inte! Du slipper långa köer, folkmassan och stressen som följer med -speciellt om du har mindre barn som saknar ro och tålamod. 

 

Något som däremot inte är enkelt är att få till ett riktigt snyggt passfoto -håller inte inte med? Jag spenderade vad som kändes som en evighet med att fixa den perfekta looken. Jag tvättade och stilade håret och la på en alldeles lagom vardaglig snygg makeup. Jag övade på det där perfekta leendet utan att le -ni vet, man får ju liksom inte dra på smilbanden jag kände mig verkligen superfräsch! 

 

Men vad händer...

All den tid, all perfektion ... 


  

På under 1 min lyckades han få mitt yttre att likna en påtänd kriminell -en perfekt mugshot!

Hur är det möjligt?!

 


I 5 år ska jag nu dras med samma passfoto. Ett livlöst, platt och helt misslyckat passfoto. Samma pass på minst 5 resor till -jag kommer känna mig iakttagen och ifrågasatt varje gång jag måste visa upp passet. För vet ni -jag ser inte ut sådär!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards