Alla inlägg den 30 april 2019

Av Natascha Lindberg - 30 april 2019 21:58


Visst är det en fin känsla att känna sig uppskattad, omtyckt och behövd? 

Dom flesta av oss vill väl bli sedda, hörda och uppmärksammade? Åtminstone är det några av känslorna som jag går igång på! Jag älskar att hjälpa andra, ställa upp och finnas till. Jag mår bra av det -jag gillar känslan. Om jag dessutom gör något jag är bra på, något som kanske inte så många andra hade klarat av -ja men då är jag ju i himmelen! Jag gillar helt enkelt den biten att kunna finnas där för en annan vid behov -för min egen skull! Jag skulle aldrig göra något för att sedan "kräva" tillbaka det -det är inte min signatur! 


För några helger sen var jag hem till min svägerska och familj för att hjälpa dom med en källarrenovering. Något vi hade pratat och bokat datum för flera veckor innan -innan mitt arm-problem. Jag skulle då måla innertaket! Kanske borde jag har ställt in, kanske borde vi ha skjutit på det eller kanske skulle jag ha gjort något annat då. Men jag lovade! Jag lovar och jag håller -det är min signatur! Jag gillar inte att ha saker hängandes över huvudet, jag vill slutfärda till punkt och pricka! Så här i efterhand -kanske inte var så bra idé.

Men vet ni -det var så värt det!


När jag idag kom hem stod det en goodiebag på trappen till mig! 

 

 

 

Men hur fint?!

Ser ni den där fina presentlådan i bakgrunden -Rituals!

Jag vet inte om hon visste men det är få lyxvaror jag verkligen älskar 

-produkter från rituals är en av dom.

 

 

 

Blommorna -älskart!!

Det här var ju helt klart mer än ett tack!

Hur fin svägerska har inte jag?!

 

Av Natascha Lindberg - 30 april 2019 21:15


Sista april idag, hur har ni spenderat er Valborg?


Vi hade tur med vädret och tog därför cyklarna till Harbacken -jag och småttingarna.

Vi köpte några lotter, fiskade i fiskdamm och fikade -ungarna älskade det! Till min förvåning tände dom kasen redan kl.20 och barnen fick för första gången uppleva det. I vanliga fall brukar kasen alltid tändas sent och med barn som ska sova har vi alltid missat det. Som alltid hade årskurs 5 i Färnäs ordnat ett fin valborgsfirande. Jag har alltid uppskattat barnens fina tillmötesgående sätt som dom haft gentemot dom mindre barn. Jag blir lycklig när jag ser väluppfostrade och trygga ungar om tar sig an dom små på ett pedagogiskt vis! 


Man måste tänka på hur och vart man eldar. Vi på Sanda fick påhälsning av brandkåren i söndags när en av grannarna hade fått för sig att elda en alldeles egen kase.. på gården, i ett tätbebyggt område -som brandkåren några timmar senare fick lov att återvända till eftersom branden hade tagit om.


Nu har barnen precis lagt sig alldeles för sent! och jag väntar in Jonas som har vart på resande fot. Tanken var att jag skulle överraska honom med en stor sushilåda -men eftersom jag inte har en aning om när han kommer hem fick vi hoppa det ikväll. Istället har jag och barnen kommit överens om att överraska pappa med sovmorgon och frukost på sängen imorgon. John har tänkt ut det hela med äggmacka, juice och en kopp kaffe.


Medans jag väntar in Jonas passar jag på att drömma mig bort. Nu när vårstädningen är gjord och tomten är ren från skrot och skräp -då börjar min inspirationen flöda. I sommar tänkte vi riva ner staketet på kortsidan och förhoppningsvis kunna bygga vårt soldäck. Jag kan se allt framför mig men ändå inte -jag har så mycket idéer.


  

Jag vill ha det öppet och rent med många mysiga platser att slå sig ner på

 

 

Något vi båda vill ha är en lite pool, badtunna eller liknande

 

 

Självklart inbyggt i altanen!

 

  

Och dom här -jag älskar dom här!

Men som vi har just nu så får vi inte plats med dom någonstans.

 

 

Självklart skulle småttingarna haft liknande vid sin lekstuga



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards