Direktlänk till inlägg 30 april 2019

Inspiration

Av Natascha Lindberg - 30 april 2019 21:15


Sista april idag, hur har ni spenderat er Valborg?


Vi hade tur med vädret och tog därför cyklarna till Harbacken -jag och småttingarna.

Vi köpte några lotter, fiskade i fiskdamm och fikade -ungarna älskade det! Till min förvåning tände dom kasen redan kl.20 och barnen fick för första gången uppleva det. I vanliga fall brukar kasen alltid tändas sent och med barn som ska sova har vi alltid missat det. Som alltid hade årskurs 5 i Färnäs ordnat ett fin valborgsfirande. Jag har alltid uppskattat barnens fina tillmötesgående sätt som dom haft gentemot dom mindre barn. Jag blir lycklig när jag ser väluppfostrade och trygga ungar om tar sig an dom små på ett pedagogiskt vis! 


Man måste tänka på hur och vart man eldar. Vi på Sanda fick påhälsning av brandkåren i söndags när en av grannarna hade fått för sig att elda en alldeles egen kase.. på gården, i ett tätbebyggt område -som brandkåren några timmar senare fick lov att återvända till eftersom branden hade tagit om.


Nu har barnen precis lagt sig alldeles för sent! och jag väntar in Jonas som har vart på resande fot. Tanken var att jag skulle överraska honom med en stor sushilåda -men eftersom jag inte har en aning om när han kommer hem fick vi hoppa det ikväll. Istället har jag och barnen kommit överens om att överraska pappa med sovmorgon och frukost på sängen imorgon. John har tänkt ut det hela med äggmacka, juice och en kopp kaffe.


Medans jag väntar in Jonas passar jag på att drömma mig bort. Nu när vårstädningen är gjord och tomten är ren från skrot och skräp -då börjar min inspirationen flöda. I sommar tänkte vi riva ner staketet på kortsidan och förhoppningsvis kunna bygga vårt soldäck. Jag kan se allt framför mig men ändå inte -jag har så mycket idéer.


  

Jag vill ha det öppet och rent med många mysiga platser att slå sig ner på

 

 

Något vi båda vill ha är en lite pool, badtunna eller liknande

 

 

Självklart inbyggt i altanen!

 

  

Och dom här -jag älskar dom här!

Men som vi har just nu så får vi inte plats med dom någonstans.

 

 

Självklart skulle småttingarna haft liknande vid sin lekstuga



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards