Alla inlägg den 8 maj 2019

Av Natascha Lindberg - 8 maj 2019 12:00


Jag älskar rutiner. Jag gillar ordning och redan och ett schema att följa.

Allt blir så mycket enklare då

-håller ni inte med?


Efter 8 dagar var jag tillbaka på gymmet igår. Redan efter 10min kände jag hur min kondition svek mig och jag började få ansträngd och tung andning. Jag försöker alltid att hålla i träningen/motion, oavsett vardag. Men när mannen i huset först åker på en dödlig förkylning och direkt efter magsjuka så rasar alla dom rutinmässiga korten på bordet! För vi vet ju alla hur det blir när en man blir riktigt sjuk!?


Hur som, jag fick till ett riktigt bra pass igår på ca 1,5h. Känslan efteråt är oförklarlig!


När jag sen ska gå, så där svettigt nöjd över vad jag har åstadkommit under den långa tiden på gymmet så möts jag av ..ja inte direkt mina skor i hallen! Förvirrat skannar jag av det lilla utrymmet framför receptionen och undrar vart mina skor är. Vet fan har tagit mina skor?!

Den hjälpsamma receptionisten försöker på sitt oskyldiga vis att hjälpa mig. Ställer frågor som jag fortfarande funderar på om det kanske fanns en gnutta ironi i det hela?!

-Har du ställt dom här. är du säker, du har inte lämnat dom där, tagit ner dom till omklädningsrummet.. och det här hände idag?

-Va tråkigt att någon råkat tagit fel skor.


Nä, jag köper definitivt inte att någon har "råkat" ta fel skor. Barn i förskoleåldern som alla har samma slags vinterskor av det kända märket kuoma kan råka ta fel skor! Vuxna människor råkar inte ta fel skor! Jag är jättebitter just nu! Skorna va nästintill nya -men framförallt. dom var mina! Vad för slags människa vågar stjäla ett par skor, precis närliggande bredvid receptionen

-är det en ensam individ eller en grupp av idioti?!


Jag hoppas ju på att hen "råkar" se sitt misstag och att skorna idag står där i hyllan och väntar på mig!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards