Alla inlägg under juni 2019

Av Natascha Lindberg - 28 juni 2019 08:30


Äntligen är det fredag, äntligen är veckan slut! Trots att jag dom senaste 2 veckorna har vart hemma sammanlagt 4 dagar med vab så känner sig kroppen allt annat än utvilad! Folk runtomkring mig frågar mig om min semester -jag har ingen semester! Men jag börjar sakta förstå att jag verkligen behöver ta en semester -nu! Jag går varje dag på lågvarv och lyckas inte riktig komma upp till mittenpunkten, jag liksom skvalpar i botten. Jag är trött när jag vaknar, jag är trött mitt på dagen, jag är trött fast jag sover och jag somnar på mindre än 5 min. Jag har ingen energi eller motivation till något -inte ens min träning som i vanliga fall är min räddning! Jag är inte van att inte prestera 100%

Jag behöver semester, fler sammanhängande lediga daga!


Ikväll har jag bokat in en drinkkväll tillsammans med än vän från lågstadietiden. Gud, jag har inte sett henne live sen hon i 6.an (?) helt plötsligt försvann från Mora. Vi har genom åren följt varandra på fb och instagram. Gillat och kommenterat varandras bilder, sett varandras insta-story.. ja ni fattar. Just nu är hon och hennes familj och semestrar i Mora och vi bestämde oss därför för att stråla ihop oss över en drink på Strand ikväll! Jag ser fram emot det, så mycket minnen kommer upp till ytan.


Vad har ni för planer för kvällen?


Av Natascha Lindberg - 25 juni 2019 12:36


Ett självklart val av bältesstol! 

Jag har skrivit om säkerheten i bilen förr -min ställning till olika bilbarnstolar mm. Vi har testat ex antal stolar och märken och under åren har vi hittat favoriter. Sen varierar det ju också på bil och barn. 


Om bara 1 månad fyller Eddie 4år -f*n så tiden går! Fram tills nu har han haft Axkid Minikid-stol -vi och han har älskat den! Den är superrymlig men tar minimalt med plats, för att tillägga -vi har en Kia Sorento! Han sitter idag nästan 4 år gammal jättebra i den, trots det valde vi nu att köpa nya stolar till bilarna. Efter bokstavligen månaders påläsning och jämförelser så beslutade vi oss till slut för en BeSafe izi flex fix i-size!

 


Förutom babyskyddet så har den här bältesstolen  enligt oss vart en av deras bästa designer! Den tar minimalt med plats men har alla dess olika små säkerhetsdetaljer som jag älskar! 

 

 

 

Jag älskar hur dom små säkerhetsdetaljerna alltid hamnar rätt och det känns som om han sitter helt säker i stolen. Att den dessutom har izofix -GULD! 

 

Det känns helt klart mycket mer säkrare med en stol som sitter fast i bilen,

som om den vore en del av bilen!

 

     

 

 


Jag älskar den!  

Jag älskade den så mycket att jag köpte 2st -1 till varje bil!

 

Säkerheten till ett barn har ingen prislapp!

 

 

 

Av Natascha Lindberg - 24 juni 2019 09:00


Vi överlevde midsommarhelgen. Jag kan inte minnas att det har någonsin vart så dåligt med folk just den här helgen -den stressigaste dagen på året! Trots det är jag mentalt slut och behöver en ledig dag. Kanske finns det en tanke med varför en arbetsvecka oftast är 5 dagar? Nu har jag arbetat i 7 dagar!


Nu har 1 vecka av sommarlovet passerat. Vi har hunnit med Stockholm, badat, fiskat och haft ögoninflammation -4/7! Vi har tidigare haft ögoninflammation, dom 2 minsta i alla fall -men aldrig i den här utsträckningen. Själv har jag klarat mig.. men precis som med löss och magsjuka så har jag fatomliknande känslor. Det kliar, svider och ömmar. Kanske är det stressen över det faktum att jag imorgon har tid för min PhiBrows tatuering!? Det fattas väl bara...! 


 

Hur har er midsommarhelg varit?



Av Natascha Lindberg - 20 juni 2019 21:13


Go´kväll! 

Här sitter jag efter en lång arbetsdag, helgshandlingen är klar och stöket undanplockat. Jag kan inte riktig förstå men -när Jonas är hemma en vardag med barnen medans jag jobbas så möts jag alltid av ett bombnedslag när jag kommer hem?! Är det bara han eller är alla män så? En uppriktig fråga -är det så? 

När jag har vart hemma med vab ser jag fortfarande till att huset är beboeligt! 


I helgen är det en av Sveriges många traditioner -Midsommar. Som alltid har jag tagit på mig jobb. Det är inte för att jag inte vill vara hemma med familjen, eller att jag inte gillar midsommar. Det har liksom aldrig vart våran grej och barnen har alltid föredragit att vara hemma då vi har frågat om vi kanske ska åka iväg på en majstångsresning. Dessutom -det är alldeles för bra betalt för att stanna hemma när barnen varken vill dansa eller äta sill! Däremot kom John hem idag från Sandas midsommarfirande och ville verkligen fortsätta vara där. Vi har alltid sagt det -när barnen vill fira, ja då ska vi fira! Nästa år får det därför bli en sväng till Sandas alldeles egna lilla midsommarfirande. Det finns en alldeles egen "orkester" långbord, majstångsresning och ungar överallt. Däremot kommer jag nog alltid arbeta midsommar! Jag verkligen älskar att arbeta just den helgen!


Men visst firar vi midsommar, typ -Imorgon blir det därför ett midsommarfirande ala Lindberg. Vi ska grilla, äta en marängbakelsen och kanske får jag med barnen på ett kubbspel...och till småttinagrnas förtjusning kommer även moster på besök!


Hoppas ni alla får en fin midsommar!



Av Natascha Lindberg - 20 juni 2019 08:00


För 4 år sen fick John en lekstuga i födelsedagspresent. Annonsen hittade jag i den lokala annonsbladet Masen. Lekstugan var nyproduktion och hemkörning ingick i priset.

Utan bild köpte vi den rakt av.

 

Den såg precis ut så som en lekstuga brukar se ut -inget speciellt.

 

Men se här..

 

 

 

 

Hur fint?!

 

 

 

En lekstugedröm för små och stora!

 

Staketet på altanen är designad och anpassad efter så som vi ska ha på andra ställen på gården -helheten kommer att matcha!

 

Av Natascha Lindberg - 18 juni 2019 13:03


Jag har ofta fått höra att jag har ett sjuhelvetes minne, vissa situationer minns jag in i det minsta detalj -sjukt jobbigt när det finns sånt man helst av allt vill glömma!


Jag minns speciellt en situation som om den var igår och det har nu gått 10 år. Jag och Theo hade alldeles nyligen flyttat in i vår nya lägenhet på Ängsgärdet i Västerås och vi satt i en varsin gunga på områdets lekpark -Det var jag och han! Jag minns hur hur han kippade efter luft av all skratt när gungan åkte fram och tillbaka. Just där, just då kände jag fullständig harmoni och en känsla av frihet -jag kunde andas! Jag tänkte att det här fixar vi -jag och han och vi behöver inget eller ingen!


Missförstå mig rätt, självklart var det tufft, självklart kände jag sorg över hur saker var/vart. Jag var till och från nästintill handlingsförlamad och kände mig helt misslyckad. För första gången stod jag helt på egna fötter, helt ensam utan en annan vuxen i mitt liv och nu skulle jag dessutom ta hand om ett litet barn som förlitade sig på mig till 100! -Jag som inte ens visste hur man betalade räkningar! 


Hur som helst, där satt vi och jag var så himla lycklig -ensam men lycklig. Där och då slog även annan tanke till -Skulle mitt barn någonsin känna frihet men framförallt trygghet? Vi bodde i ett helt ok område men det var inget område som man ensam lät barnen ränna ute efter klockan 17 på kvällen. Jag ställde mig snabbt i en kö på en markplanslägenhet och hoppades på att snart få en liten känsla av frihet. Ett hus med stor tomt, gräsmatta, lekstuga och diverse andra lekytor för barnen fanns inte ens med i min vardagliga dröm!

Trots det kände jag mig lugn -till freds! 


Idag ser mitt och Theos liv annorlunda ut. Vi har så mycket att vara tacksam över. Jag är så glad att Theos liv vart så mycket mer än vad jag vågat drömma om! Idag öppnar vi upp ytterdörren på förmiddagen för att sen inte stänga förrän på kvällen -i alla fall om det är en sommardag. Barnen springer fritt och barfota på gården och jag har ingen som helst oro för vad som händer utanför en sen eftermiddag/kväll. Om inte det är en frihet så vet jag inte vad som är! 

 

 

Min älskade unge! 

För din skull, för dina bröders skull ska jag aldrig någonsin nöja mig med mindre 

-Jag ska alltid drömma stort!

 

Av Natascha Lindberg - 18 juni 2019 10:22


  

Alla vi med barn relatera till det -Visst?

Oavsett hur många/få barn du har så kommer det alltid att finnas den där malande känslan inom dig att du borde ha gjort mer, sagt mer -ibland mindre. Kramat lite hårdare, blåst ett sår lite längre -tagit vara på stunden i nuet. Som förälder kommer du alltid ha känsla av otillräcklighet. 


I vår familj består vi av 5 barn och 2 vuxna. "Hur orkar ni" ihop med "men nu är ni väl ändå klara" är en fras vi ofta får höra. Vem är du att påpeka vad vi orkar eller inte orkar, om vi borde ha fler eller inte? Vi har inga barn som vi inte klarar av! Men visst, som ovan -ibland känner man sig otillräcklig! Speciellt om man har ett par småttingar som tar lite mer tid, energi och tålamod. Där varje aktivitet är noga uträknad för att just dom inte ska halka efter. Man måste ha ständigt uppsikt, ett vakande öga på just dom. Att inte behöva oroa sig för att dom små försvinner, ramla ut en karusell eller att ständigt smörja dom med solkräm var semester för oss alla! 

 

I helgen lämna vi därför bort dom små för att istället lägga all energi och krut på dom stora. 

Vi bokade in en hel helg i Stockholm med allt från tågresa, hotell, frukost, restaurangbesök och Gröna Lund. Vi var på Gröna Lund från 11:00 - 23:00 och var inte tillbaka på hotellet för än 01:00. Trots att vädret visade regn veckan innan så slutade med nästan 27 grader hela helgen. 

 

 

    

 

 

 

Jag tror vi alla uppskattade den här helgen!



Av Natascha Lindberg - 12 juni 2019 11:30


Dom senaste veckorna har vart superstressiga och intensiva -jag hinner knappt med att andas. Jag har haft väldigt svårt att vaka på morgonen, vilket har resulterat i att vi har vart lite sena till jobb och dagis. Jag är tacksam till äldsta som har cyklat med John på morgonen -tjänar i 45min där! Det känns att man är i behov av semester nu, en lång sådan -något som jag faktiskt inte har tagit  sommar. Jag har turen att kunna välja lite själv när jag jobbar och har därför tagit ut några dagar här och där och lämnar några extra dagar till varmare sommardagar. Varför låsa upp sig vid en speciell semestervecka om det i alla fall kanske regnar just då?!



Imorgon får äntligen barnen sommarlov -som dom har längtat! Vi firar sommarlovet med en weekend i Stockholm. En hel helg med hotell, gröna, restaurang och lite shopping! Vi kommer också att ta tåget dit -något jag personligen ser fram emot. Dom små lämnar vi med farmor och gudmor. Kanske hade jag haft lite dåligt samvete mot småttingarna om det inte vore för att dom verkligen ser fram emot en helg hos farmor och Jenny. Dessutom -Vi ska ju till Turkiet i höst!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards