Alla inlägg den 4 juli 2019

Av Natascha Lindberg - 4 juli 2019 14:30


Imorgon får småttingarna och Jonas semester -Eddies började redan idag i form av feber!

Jag kan tycka att säsongens vabbdagar borde vara förbi?


Som tradition har jag haft att alltid bjuda förskolan på marängtårta -så har vi haft det ända sen Theo gick på Gruddbacken och det har alltid  varit i samband med midsommar. Det har varit vårt sätt att visa uppskattning för alla blöjbyten, tröst,  kramar, sång och vardagsuppfostran. För alla gånger dom har torkat mina barns rinniga näsor, spyor i hallen och omvårdnad av oklara utslag på kroppen, också -som ett avslut på vårterminen. Personalen har alltid uppskattat det och barnen får en känsla av stolthet när dom med den stora plåten kliver in på förskolan för att bjuda kompisarna på tårta.


I år har den ena sjukdomarna avlöst den andra och med min låga energi hade jag därför tänkt strunta i tårtan i år. Jag fick ångest redan vid första tanken på att jag ev skulle bryta traditionen. Jag och Eddie åkte därför till Maxi och köpte 2 stora glasslådor, 2 st jordgubbslådor och strössel -som ett slags kompensation. Jag hann inte mer än att lämna över glassen innan en av förskolelärare frågade om det inte blir någon tårta i år -en våg av mer ångest sköljde över mig. Jag hade ju trots allt skapat en tradition och nu var det bara att upprätthålla den! 


Jag och Eddie fixade därför ihop en tårta på förmiddagen idag! Jag hade tänkt göra en idag till imorgon men eftersom vi i alla fall vart hemma idag passade vi på att göra klart den biten idag! Från att 1 ur personalen säger "du hade verkligen inte behövt" till att en annan säger "johodu det behövde du verkligen, det är en tradition" 


Säga vad man vill om mina mat och bak-skills men jag är en jä*el på att göra marängtårta! Jag har alltid fått höra hur fantastisk god den är och hur det är den godaste tårtan dom har ätit -idag var det ingen skillnad!

 

   

Tusen tack till er alla pedagoger, förskolelärare, lärare och andra resurser för allt ni gör för våra barn! Vi som föräldrar är inte ensamma om att forma våra ungar till hur dom är senare i livet. Jag är sjukt tacksam för allt ni gör för våra barn!

 

Självklart har även lärare till mina andra barn fått små gåvor som jag hoppas ska visa vår uppskattning för allt dom gör.

 

 

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards