Alla inlägg under augusti 2019

Av Natascha Lindberg - 20 augusti 2019 07:00


Igår gick vardagen tillbaka till det normala, skola och förskolan öppnade upp sina dörrar för höstterminen. Det är galet hur fort sommaren har gått, galet hur fort barnen har växt. Eddie flyttade över till Kristallen storbarnsavdelningen, John började 1a klass, Theo 5an, Sammy 8an och vår äldsta går nu på gymnasiet. Gaah?! Inte nog med att dom blivit stora, jag blir ju också gammal?! Vi är ju faktiskt inte längre en småbarnsfamilj.

 

 

Låt er inte luras av hans dystra min, han är glad över att börja i skolan..

det vart bara en chock att gå upp så tidigt igen.

 

 


Nu är nedräkningen är definitivt igång -Så nära men känns som så långt bort!

Näst sista dag idag. Tvättmaskinen kommer gå varm den kommande dygnet och tiden kommer inte att räcka till. Jag har bestämt mig för att väskan ska vara packad och klar i hallen senast kl 21.00 imorgon kväll! Jag är klar med alla måsten så som medicin, badkläder och sommarplagg. Allt annat kan jag shoppa efter vägen om så behövs!?

 

Ha nu en riktigt bra dag!

 

Av Natascha Lindberg - 16 augusti 2019 10:01


God förmiddag! Än en gång har barnen gjort sig påminda om att dom är mina ungar rakt igenom och tog ut en lång sovmorgon till 09. Det nästa gör ont i mig när jag tänker på att om bara några dagar så kommer jag behöva väcka upp dom vid 06.30


Förutom att jag satt i telefonen med diverse olika ansvarstagare inom Mora IK igår återkommer om det så hann jag med att gå igenom vårt medicinskåp. Jag har nu sorterat, värderat och beslutat mig för att ta med.. ja typ allt! Det är finns ett quote som skulle kunna användas på mig "She always overpack" och kanske gör jag det men faktum är den -om jag överväger och beslutar mig för att inte ta med mig något.. ja då kommer jag definitivt behöva det -oavsett vad det än kan vara! Dessutom, är det inte bättre att utgå från det värsta än att bara tänka "ifall att"?!

 

 

      

Det här är vad som finns i väskan:

 

1. Nässpray, mestadels för avgång och landning.

2. Solkräm obvious i alla dess former!

3. Vätskeersättning(!) inser nu att jag behöver köpa mer VIKTIGT

4. Värktabletter till liten och stor och för alla tillfällen

5. Termometer kan vara svårt att avgöra om man är varm eller varm när det är ca 37 grader där.

6. Plåster i olika storlekar det är alltid någon som gör illa sig någonstans

7. After sun lotion(!) jag har lärt mig den hårda vägen och tar alltid på mig den efteråt!

 

Det här är mina måsten att ta med på resa! Jag hoppas att det ända som kommer att komma användas är plåster.. men -in case!

Jag känner mig redo nu, klar för take off!

 

Bilen ska in på service på måndag perfekt med nyservad bil innan en långresa, resans måsten är packade, tax free är nedklickad och klar och barnens små överraskningar som vi har beställt och kommer att finnas på deras flygstolar är redo. Nu kan inget gå fel!

 

Finns det något jag har missat, eller har kanske ni något måste som jag behöver ha eller bör prova.. tipsa mig!

 



Av Natascha Lindberg - 14 augusti 2019 20:00


Ikväll känner jag mig helt färdig. Redan när jag vaknade imorse visste jag att det skulle bli en lång dag! Samtidigt var det helt ok att kliva upp och kick igång dagen eftersom jag visste att jag, tillsammans med barnen har 4 lediga dagar framför oss. Ibland måste man ju få älska hur skolan/förskolan lägger in sina planeringsdagar!


Det passar ju alldeles utmärkt med några extra dagar innan vi åker iväg. Jag borde hinna med att förbereda så som att tvätta, packa och införskaffa alla måste inför vår resa om 1v. Om ni bara visste hur exalterad jag är -jag tror ingen har missat de?!


Inte nog med det. Jag kan ev hittat en resa för mig och vår äldsta. Med tanken på årstiden, ledighet och ekonomin så ser det ut som att även vår resa kommer att gå till Turkiet -dock till ett mer vuxenhotell. Istället tänkte vi lägga krut på utflykter, lite shopping och självklart sol och bad! Själv hade jag velat åka på våren men det känns som om det måste bli gjort nu -annars blir det inte av alls? Dessutom ska Jonas tillsammans med Sammy och Theo försöka komma iväg till våren -you can only make so much money!



Av Natascha Lindberg - 10 augusti 2019 11:30


Än en gång gör sig tiden påmind-nästan som en smäll i ansiktet. I år firar vi 10 år tillsammans och 6 år som gifta -sockerbröllop.

 

Vi har hunnit med så oändligt mycket på den korta/långa tiden. Vi har gjort resor -både med och utan barn, vi har ingått i äktenskap, byggt ut vår familj, köpt hus och planerar fortfarande framåt. Vi har så många år kvar, så mycket mer vi vill göra!


 

Jag skulle kunna skriva att vårt liv är alltid tipptopp, att vi alltid är lyckliga, alltid överens -att allt är helt perfekt. Kanske är det så idag -men det har definitivt inte alltid varit så och det kommer definitivt komma andra svackor i livet!

 

Det har definitivt funnit stunder där jag har vart osäker på om jag vill, om vi vill, om vi borde. Stunder då jag känt att livet och förhållandet borde vara mer än det jag kunde ta på just då, stunder då man har ifrågasatt om det är värt det. 

 

Slutsatsen har ändå vart det att -det är värt det! Det ska vara så, för det blir annat sen. Att det finns motgångar som måste få komma som vi sen måste få lösa -allt annat vore konstigt! 

 

Det har också blivit annorlunda sen vi börjat med att vårda oss som par! 

Vi har börjat med att ta oss tid för varandra utan barn. Det är något som alla måste tänka på. Du och jag slutar inte vara människa den dagen du blir förälder -du får bara en extra roll men det viktiga är att minnas sin första roll, trots att den andra rollen är mer värdefull 

-hänger du med?!

 

Hur som helst...

Idag firar vi bröllopsdag. Vi gjorde det enkelt. Jag fick en bukett med blommor, min favorit frukost och till middag lagade vi/han en god middag på hemmaplan som vi år med våra barn -dom hemmavarande barnen.

 

Jag älskar han. Han är min bästa vän, pappa till våra ungar och en omtänksam partner. Han ser alltid våra behov framför sina egna -en egenskap som inte många har! Jag är ärlig när jag skriver att -det finns ingen annan som han och jag är lyckligt lottad som har just honom i mitt liv, att vår familj är lycklig som har just han.

 

Grattis på vår bröllopsdag min älskling!

 



Av Natascha Lindberg - 9 augusti 2019 20:00


Idag firar vi vår bröllopsdag i förskott. Jag hade tänkt bjuda med mig Jonas och dom hemmavarande barnen på en enklare middag på Diners 45 men varken Simon eller John ville följa med oss dit och det vart istället bara vi och vår minsta. 

 

    

  

Vi passade också på att gå långbryggan för att se det omtalade ägget som reser Europa runt!

 

 

 

När man tror att han gör som man säger och ser efter in-zoomningen att han lipar!

 

  

Därefter njöt vi av Diners prisade milkshake/glass.

 

      

 

Den här ungen...

 

Men det bästa med kvällen är nog det vi möttes av när vi kom hem. Vår äldsta  med lite hjälp av John hade ordnat med en myskväll till oss. Han hade tänt ljus, köpt ost/kex, druvor, korv och annat smått och gott -älskart!!

 

 

Självklart stod han inte för att hälla upp vinet i glaset!

 

Det är fint att se att även han ser vår bröllopsdag som något viktigt!    

                                                                                                    

Av Natascha Lindberg - 9 augusti 2019 08:00


Godmorgon!

Det är en fantastisk känsla att vakna upp och inse att det är veckans sista dag! Det har bara rasslat till och nu är det fredag igen? Jag kan knappt minnas vad vi har gjort i veckan. Det är ändå skönt att vardagen har börjat smyga sig på en. Småttingarna är tillbaka på fritids/förskolan och det är nu bara 1v kvar av sommarlovet för dom stora.


Något att minnas är ändå onsdag då vår äldsta cyklade ner på stan och köpte en sushilåda till sin pappa. Simon är väldigt duktig på presenter.. -när det kommer till mig. När det handlar om sin pappa så brukar det oftast bli lakritssticks, ölkorv eller en tablettask?! I år slog han till på en sushilåda visserligen några månader senare som vart väldigt uppskattad -speciellt eftersom jag precis innan hade sagt att dom hade stängt på obestämd tid.

 

 

Hans första tanke var att även bjuda mig på en låda men eftersom han ville att pappa verkligen skulle känna att det var en present för han så fick jag betala min låda själv!

 

 

Nu har nedräkningen börjat. Antal arbetsdagar, lediga dagar, timmar och nu sekunder!

Jag insåg att jag har bara 6 arbetsdagar kvar.

Snart sitter vi där i solen med en paraplydrink, barnen som hoppar upp och ner ifrån poolkanten och värmen som gör sig påmind som en vägg i ett rum -längtar!

 

 

Av Natascha Lindberg - 8 augusti 2019 12:00


I helgen var vi i Stockholm för att närvara på min vän Maricas bröllop.

 

 

 

Jag är så glad över att vi har fått närvara på deras stora dag. Det fanns en perfekt röd tråd igenom hela dagen! Allt var outstanding! Och Marica.. du var enastående vacker mitt ditt perfekta hår, din prinsessliknande klänning och det finaste smycket av dom alla.. -ditt leende! Det var en dag med mycket kärlek, värme och lycka. Det var breathtaking när du i armvecket på din pappa klev in i kyrkan, jag fick en känsla av lugn och sa för mig själv

-äntligen är det hennes tur, äntligen får hon det hon det hon så länge önskat -genuin kärlek!

 

   

Hur fina är inte dom!?

 

   


Tack för att vi fick uppleva allt det här tillsammans med er. Det är en dag jag sent ska glömma!

 

         

Jag och Marica började prata med varandra år 2001. Hon var en av dom första som hjälpte mig att få ihop ett möblemang till min första lägenhet på Tuvan. Hon ringde ofta upp mig för att se hur jag hade det och/eller om jag behövde något. Kort därpå träffade jag Theos pappa, som även är pappa till Maricas förstfödda -Emilia. Hon vart varken arg, ledsen eller irriterad. Hon förklarade då för mig det som skulle ta mig ytterligare några år att själv förstå -att Theos pappa inte var mannen för mig! Hon fanns där genom åren och jag kom att få en helt annan respekt för henne. Hon var under dom åren inte min vän utan Emilias mamma. När jag och Theos pappa, nästan 7 år senare bröt fanns hon återigen där för mig. Hon förstod, jag förstod och vi hittade ett helt nytt band mellan oss som knöt ihop vår vänskap!


Idag är vi vänner, vi har ställt upp för varandra på alla tänkbara vis och jag har en stor respekt för henne på alla plan. Hon är stark, envis, lojal och ödmjuk. Hon tar inte saker och ting för givet och uppskattar det allra minsta i livet. Hennes största passion här i livet är kärlek. Hon har alltid drömt om mannen i hennes liv, någon att vakna upp med, någon att skapa minnen med, någon som tar henne med storm och alltid behandlar henne med respekt. Jag känner inte hennes man men jag ser och hör lyckan i henne -det är allt som behövs för att övertyga mig om att hon har fått mannen i sitt liv!

 

     

 

Precis som jag har funnit mannen i mitt liv!

 

 

 

Av Natascha Lindberg - 6 augusti 2019 08:00


..men jag kommer ihåg..

Jag kan inte vara mer nöjd med min semester! Från att det hade vart ganska tråkigt och kallt till att det regnat mycket i början av sommaren så vart det strålande sol och upp mot +28 på min första lediga dag -därefter höll det i sig. Jag har hunnit med och badat 2gg, det är 1gg mer än vad jag brukar få till -och då ett plågsamt dopp!


Min första lediga dag gjorde jag absolut ingenting -bokstavligen. Jag vart väckt med frukost på sängen, hoppade i min bikini för att sedan lägga mig ute på gräsmattan. Jag borstade inte håret, sminkade inte på mig mascara och jag glömde helt av att borta tänderna -och..och -jag avbokade mitt träningspass! Jag gjorde ingenting och det kändes så himla bra i kroppen, ångestkänslan som jag under ett tag hade känt var som bortblåst!


1 vecka går dock fort och nu är man återigen på jobbet, dagar fyllt men nya måsten som måste hinnas med..

Jag är inte ledsen, jag är inte stressad -jag är supertaggad för om knappt 2 veckor åker vi till Turkiet. DÅ blir det semester med stort S. Inga måste whats so ever! Ingen mat måste lagas, ingen tvätt måste tvättas, hängas eller vikas, inget golv måste torkas. 1 hel vecka av massa bad, sol, goda drinkar och glass innan lunchen. Som jag har sett fram emot den här dagen!

 

Nu taggar vi, nu kör vi på med vår vardag i några dagar till innan vi packa ihop oss och drar.

Jag måste bara få mina små att förstå att sova till 09.30 inte är ok längre.

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards