Direktlänk till inlägg 16 augusti 2019

Reseapotek!

Av Natascha Lindberg - 16 augusti 2019 10:01


God förmiddag! Än en gång har barnen gjort sig påminda om att dom är mina ungar rakt igenom och tog ut en lång sovmorgon till 09. Det nästa gör ont i mig när jag tänker på att om bara några dagar så kommer jag behöva väcka upp dom vid 06.30


Förutom att jag satt i telefonen med diverse olika ansvarstagare inom Mora IK igår återkommer om det så hann jag med att gå igenom vårt medicinskåp. Jag har nu sorterat, värderat och beslutat mig för att ta med.. ja typ allt! Det är finns ett quote som skulle kunna användas på mig "She always overpack" och kanske gör jag det men faktum är den -om jag överväger och beslutar mig för att inte ta med mig något.. ja då kommer jag definitivt behöva det -oavsett vad det än kan vara! Dessutom, är det inte bättre att utgå från det värsta än att bara tänka "ifall att"?!

 

 

      

Det här är vad som finns i väskan:

 

1. Nässpray, mestadels för avgång och landning.

2. Solkräm obvious i alla dess former!

3. Vätskeersättning(!) inser nu att jag behöver köpa mer VIKTIGT

4. Värktabletter till liten och stor och för alla tillfällen

5. Termometer kan vara svårt att avgöra om man är varm eller varm när det är ca 37 grader där.

6. Plåster i olika storlekar det är alltid någon som gör illa sig någonstans

7. After sun lotion(!) jag har lärt mig den hårda vägen och tar alltid på mig den efteråt!

 

Det här är mina måsten att ta med på resa! Jag hoppas att det ända som kommer att komma användas är plåster.. men -in case!

Jag känner mig redo nu, klar för take off!

 

Bilen ska in på service på måndag perfekt med nyservad bil innan en långresa, resans måsten är packade, tax free är nedklickad och klar och barnens små överraskningar som vi har beställt och kommer att finnas på deras flygstolar är redo. Nu kan inget gå fel!

 

Finns det något jag har missat, eller har kanske ni något måste som jag behöver ha eller bör prova.. tipsa mig!

 



 
 
Ingen bild

Marie

16 augusti 2019 15:16

Men nässpray,berätta vad du har det till🤔🙏😊

Natascha Lindberg

15 september 2019 19:51

Det var faktiskt inför vår första resa med barnen till Egypten som jag letade efter husmorsknep och liknande för att lindra trycket i öronen vid uppstigning samt landning. Jag får själv väldigt ont och ville därför hitta en lösning på det. Dessutom ville jag försöka skona mina medpassagerare från ev skrik från barnen,John var då 2år. Hur som helst, jag läste att man kunde ge nässpray ca 30 min innan för att lindra trycket i öronen.. Eftersom öron näsa hals sitter ihop så va det värt ett försök. Det hjälper! Jag vet inte om barnen hade känt något utan men det känns som en onödig risk att testa bara för att. För mig funger det jättebra. Det blir fortfarande ett tryck men inget som gör ont! Mitt absolut bästa tips inför en resa med små i flygplan☝️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards