Alla inlägg under september 2019

Av Natascha Lindberg - 7 september 2019 12:28


Efter 6 månaders väntan, laserbehandling, ögoninflammation och ett missförstånd på det så har jag nu äntligen vart till Janni på love4lash och fixat till mina ögonbryn -jag älskar dom!


 

Jag gjorde en liknande behandling redan för 2 år sen -då var det mer känt som 3D/microblading. Jag trodde jag hade koll på vad som skulle hända men det visade sig att jag var helt fel ute med cykeln. Vid min förra behandling ritade hon först upp mina bryn, vi gick igenom form, storlek samt färgsättning. Jag vart bedövad med Embla och därefter påbörjades behandlingen. Vi fick då lov att avbryta behandlingen för att lägga ytterligare en bedövning -min smärttröskel är överdrivet liten! Samma sak hände vid återbesöket man oftast gör inom 60 dagar.


Riktigt så vart det inte den här gången -någon bedövning använder inte hon i början av behandlingen och det fanns stunder som jag ville krypa ut ur mitt egna skinn! Den klumpen jag hade under större delen av behandlingen påminner om känslan då ditt barn har riktigt ont och du inte kan hjälpa dom. Som när Theo brände sig på min plattång vid 1år, när John skrek helt hjärtskärande den gången han ramlade ut ur sängen vid 10 månader eller då Eddie klämde 3 av sina fingrar i garagedörren och då jag skulle försöka få loss honom och drog dörren åt fel håll! 


Som jag skrev tidigare så har jag en lite smärttröskel, det gäller samma sak vid bedövning hos tandläkaren och även vi en tidigare operationer som jag haft. I vanligt fall så skulle jag nog påstå att smärtan ligger på 4-6 så som hon själv sa -annars hade väl folk inte utsatts sig för det här? Jag och mina odds brukar inte följa den normala kurvan!


Hur som helst, hennes konst av mina bryn är nästintill perfektion -Jag älskar dom!! 

Jag imponerades av hennes ambition. Hon är under 30 med familj och barn. Har gått ut gymnasium i helt annan inriktning, driver ett företag med diverse olika behandlingsmöjligheter så som fransar, naglar, filer, bryn och hon ska nu gå ytterligare en utbildning.. Jag menar -Hur många kan säga att dom har kommit lika långt?! Jag uppskattade hennes lugn och ödmjukhet -jag kände mig trygg och väl omhändertagen. Någon man inte kan få för lite av när man lägger sig i stolen och låter sig käras i ansikte! 

 

 

     

Som i ser så hade min microblading gjort sitt och jag har dom senaste 8 månader fått lov att måla dom. Man bör göra regelbundna återbesök för att uppehålla perfektion vilket kommer vara mycket enklare nu eftersom jag inte behöver åka ända ner till Stockholm för att göra det! Jag rekommenderar verkligen love4lash och Janni om ni funderar på Phibrows! 

Någon hemsida har hon inte men ni hittar henne på bl.a instagram

 

     


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards