Direktlänk till inlägg 10 november 2019

Fars Dag!

Av Natascha Lindberg - 10 november 2019 20:30


Vi har alla i familjen vetat om att det är fars dag -flera veckor innan. Han har instruerat mig med tid för uppstigning, små tjänster som skulle göras och vad frukostbrickan fick lov att vara dukat med. 


Det känns ändå som om han vart nöjd eftersom jag redan kvällen innan "firade" fars afton med en ostbricka.

 

  

Dagen efter väckte barnen sin pappa med frukost som jag nu i efterhand undrade varför jag gjorde ensam?

 

  

Jag kan inte minnas att mors dag är fullt lika spektakulärt?!

 

Något som värmde lite extra i mitt hjärta var ett handskrivet brev från Theo till Jonas. Det är inte alltid enkelt eller självklart att en relation mellan bonus barn och föräldrar ska fungera. Just i deras fall vet jag att dom har en fin relation men det blir ju alltid något extra när jag ser sånt här som bekräftar det..

 

 

Jag är så tacksam för att dom två är tajta!

 

Till Jonas från dom små men även dom stora fick han en id-bricka med alla barnens personnr på. Innan jag beställde den frågade jag Theo hur han vill. Det är ändå viktigt att han har en egen vilja i såna här situationer, att han får vara med och bestämma hur pass nära i relationen han vill vara sin bonuspappa! Det var inget tveksamt svar som behövdes funderas på "Ja det är klart" svara han när jag ställde frågan!

 

Grattis till pappa-Jonas för allt du gör för dina mina, våra barn. Jag vet att dom alla 5 är stolta över att ha just dig som pappa! 

 

 

 
 
Ingen bild

Jenny

12 november 2019 16:50

Fint att dom tycker om varandra❤️ som du skriver, att bonusfamilj fungerar är ingen självklarhet🙏

Natascha Lindberg

14 november 2019 15:48

Definitivt inte självklart!

 
Ingen bild

MAMMA till 5

12 november 2019 19:17

Så fint❤️

 
Ingen bild

Madde

13 november 2019 11:17

Fint brev ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards