Alla inlägg under november 2019

Av Natascha Lindberg - 7 november 2019 08:06


Godmorgon! Ännu en morgon den här veckan som jag vaknar med huvudvärk -så tråkigt! Nu vet man att hela dagen kommer att vara lite seg och utdragen! Barnen har jag skjutsat till skola/förskola för att på så vis få lite lugn här på morgonen i hopp om att huvudvärken ska släppa fortare.


Går in på dag 18 idag -fortfarande helt sockerfri! Dock(!) behöver jag bryta det idag. 

Igår fyllde vår äldsta 16-år och i eftermiddag har han bjudit in till fika. Med 2 av mina lätta recept har han på egen hand bakat ihop 3 bakverk -pensionärskaka och en cheesecake. Jag bara måste få smaka och se hur han har lyckats -allt annat vore ju elakt! 

 


Igår var jag på veckans tuffaste pass -par wood. Verkligen ett jätteroligt, tufft och effektivt pass! Kanske är det just därför som jag är ok med att sockersynda lite idag. Väl hemma drog jag ihop en middag på under 25 min


Här kommer ytterligare ett busenkelt recept på en enklare men mättande måltid -äggmuffins!


 

 

Superenkla och det går att ha dom i kylen i 3 dagar -bara värm på och ät!

Jag brukar steka på lök, svamp, tomat och krydda lite lätt. Vispar ihop ägg och mjölk grädde funkar fint och blir lite mer mat och fördelar dom sen i formar.

225 grader 15 min -kan inte bli enklare.


Till en lunch brukar jag äta dom med en sallad.

 

 

 

Jonas älskar när jag har i bacon. Jag brukar lägga en skiva i innerkanten på formen, ugnssteka lite lätt och sen har i äggen. Vill man ha dom knapriga så steker man dom en stund i pappan bara.Till och med småttingarna tycker om dom -verkligen älskar.. speciellt John! 

 

Hoppas ni vill testa!

Av Natascha Lindberg - 6 november 2019 08:00


 


Idag fyller vår smarta och snälla unge 16 år

-2 år till vuxenlivet!

Det blir lite som en smäll i ansiktet varje år när ungarna fyller år -dom blir äldre och vi gamla?


Grattis på födelsedagen Simon.

Jag älskar dig 1000gg om!

Av Natascha Lindberg - 4 november 2019 08:26


Godmorgon! Trots att vi la oss rätt sent igår kände jag mig idag väldigt utvilad. Kanske beror det på det nya lugnet som vart efter renovering, det kan vara att jag låg upp och ner i sängen eller det faktum att jag igår tog tillbaka min sida av sängen?!


Vilken sida av sängen är din? Vi hade en lång diskussion om det igår kväll en av anledningarna att det vart så sent. Vi kunde helt enkelt inte komma överens om vad som är rätt och fel!? 


Jag tycker att jag sover på höger sida -vilket även han tycker att han gör!? Jag tycker höger på sängen är då man står framför sängen och inte liggandes i den? 


 

För er som inte känner den här individen som jag lever med kan omöjligt förstå när jag skriver att han är ett hopplöst fall av envishet

-han bara måste ha rätt, oavs bevis!

 


Dagens viktigaste fråga -Jätteviktigt att du inte överanalyserar situationen!

-Vilken sida av sängen sover du på?

-Står du framför eller ligger du i sängen när du säger höger alt. vänster?


Det kan vara den viktigaste frågan någonsin.

Av Natascha Lindberg - 3 november 2019 13:44


Helgen gick ju väldigt fort -som alltid! Vi hade innan helgen bestämt oss för att göra absolut ingenting -inte helt otippat att det vart raka motsatsen!


Lite otippat men inte alls svårövertalat fick jag Jonas att måla om halva Eddies rum. Egentligen har hans rum vart klar i snart 3 veckor men jag har inte alls vart överens med mig själv huruvida jag tyckte om färgsättningen eller inte -tillslut kom vi fram till att måla om. Det fick blir en och samma färg i hela rummet. Det vart så mycket bättre och ångesten som infann sig varje gång man klev in i hans rum är borta! 


Det var fredagskväll det... lördag då?

Vi vakna, vi tog det lugnt, vi åkte ner på stan för att fika .. that´s it? Nej.

Kl 17.00 stod vi där på rusta och valde färg till vårt sovrum! 

 

 

Före..

 

 

Efter

 

Det känns helt klart mer städat nu

-ett definitivt lugn!

 

Jag älskar rustas färger. Dom är enligt mig helt perfekta att arbeta med. Inte för tjock, inte för tunn och täcker helt outstanding bra!

 

 

Av Natascha Lindberg - 3 november 2019 13:10


Hallå! 

Har ni tänkt på att om man räknar dagar på papper/kalender eller liknande så går veckorna väldigt fort? Det känns som om det var alldeles nyss som jag skrev "Dag 1" i bloggen och nu är jag redan på dag 14 -2 hela veckor har gått!


Under den här tiden har jag vart helt sockerfri, ätit mer än någonsin och hunnit med 10 gympass. Jag har känt mig mindre trött och haft mer energi till allt runt omkring mig.


Dags för måtten då? 


Vikt:      80,5 = -1,5kg

Mage:    91,5 = -2,5cm över naveln 

Rumpa: 106cm

Lår:       62,5cm

Armar:  32cm


Jag förväntade mig inte derekt mind-blowing resultat men är ändå glad över att se lite skillnad -framförallt i psyket!

 

Jag vill tipsa er om en jättegod frukost, lunch, middag eller mellanmål. Jag har ätit det vid alla dessa tillfällen. Tycker mängden på antal får avgöra vid vilket tillfällen rätten passar bäst. 

 

 

I början gjorde jag dessa bananpannkakor på enbart banan, ägg och vaniljpulver. Lite tunnare och något svår stekt. . sen vart jag tipsad om att ha i lite havregryn -jag älskart det!!

1 banan, 3 ägg, ca 2msk havregryn och 0,5tsk vaniljpulver -mixa och stek!

 

Dock får man vara snabb här hemma om man ska få någon banan -oftast är dom slut samma dag jag köper dom! 

 

Av Natascha Lindberg - 1 november 2019 17:00


Äntligen är det helg! Idag har jag och dom små vart lediga. Vi försöker alltid enda sen dom numera stora var små att ta ut nån ledig dag vid sport, påsk och höstlov. Jullovet har dom alltid fått vara lediga! Inte för att vi egentligen har gjort något speciellt utan mest bara för att! Jag vill unna dom och mig det. Finns det nått mysigare än att vakna upp senare, äta frukost vid tv och bara glida omkring en helt vanlig vardag, utom nån som helst anledning? 

 

Dom kommer inte alltid vara små, det kommer komma en dag där dom är saknade och önskan om att bara en gång till få hålla om dom tätt intill sig i soffan framför ett barnprogram som man redan har sett  miljon gånger! Nej.. dom kommer inte alltid vara små! 

 

 

 

 

Jag och Eddie passade på att uträtta några snabba ärenden innan vi satt oss ner på Kaffestugan.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards