Alla inlägg den 3 december 2019

Av Natascha Lindberg - 3 december 2019 17:38


I paket nr.3 fanns en flaska av mitt favorit vin

-maxat!


  

Tanken var att åka till gymmet idag, att få komma ut i luften och bland människor -efter 4 våfflor som inte alls ingår i mitt kostschema vart jag helt koma och orkar inte ens ta mig ner i källaren för att fixa tvätten. Min äldsta påminde också mig om att jag ej uppnår några resultat vid en ev sömnbrist -vilket han tydligen hade observerat under dagen. -det glädjer mig att han lyssnar på det vi ibland har sagt,

hur stolt är inte jag!! 

 

1: Sömn

2: Kost

3: Träning

 

Just nu kraschar punkt 1,2.. och 3!

 

 

Av Natascha Lindberg - 3 december 2019 11:45


Hej!

Det vart ytterligare en sömnlös natt -inte för att jag trodde något annat. Hans krupp har börjat dra sig tillbaka och har istället ersatts med 40 graders feber -som vi tidigt i morse fick medicinera med Alvedon och ett glas saft. Till min lättnad somnade han tillslut om för att sen vakna 09 -3h sammanhängande sömn! Han är idag 4 år och har enligt statistiken 2 år kvar innan han ska ha vuxit ifrån den -om han har tur! Det är helt klart enklare att hantera hans krupp idag än för ett år sen -idag kan man prata honom lugn, innan paniken uppstår hos både han och oss. 


Det blir lite av en kedjereaktion när en blir sjuk

-om inte annat så känner man sig sjuk av att gå hemma. Gick tidigare idag förbi min egen spegelbild för att i all hast stanna upp och chockas av den sjukt onaturliga snövita ansiktet i spegeln. Det, ihop med mina finnar som poppar upp som flugsvampar i vildskogen ser jag numera ut som ett dåligt experiment i nått laboratorium för Lóréal -jag är sympatisjuk. För att undvika att på riktig bli sjuk ska jag nu koka ihop en ingefärsshot till familjen.


 

Imorgon blir det Jonas som vabbar den här filuren -som med åren blir bara enklare att vabba. Han har passerat den magiska gränsen vid 4 år som gör att man kan kommunicera med han på en helt annan nivå och en vab-dag blir helt plötsligt något vi slåss om att få -jag hade lätt stannat hemma med honom hela veckan! Vem brukar vabba hemma hos er?

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards